Hírfigyelő Creative Commons License 2018.10.11 0 0 41282

A 4 számjegyű utak felújításairól, javításairól, és javítási hiányosságairól (észrevételek és tapasztalatok)

 

Pár napja a (41233)-ban arról tettem említést, hogy a mi környékünkön, Hajdú-Bihar megyében, ill. annak 100 km-es környékén belül hol mennyit haladt az összekötő utak felújítása vagy kijavítása.

 

Most viszont arról írok, hogy hol van elmaradás vagy súlyos útkarbantartási elhanyagolt állapot az összekötő utakat illetően.

 

    Az egyik rossz és nagyon szomorú példa erre a Hajdú-Bihar megyében lévő Hajdúdorog városához tartozó 3503-as bekötő út siralmasan rossz állapota annak ellenére, hogy mellette fontos munkahelyek fekszenek, melyeket csak ez az egy út köt be.

    Ez az út a 3317-es (Hajdúnánás-Nyíregyháza) összekötő útból nyílik a mellékelt térképen látható helyen délre Hajdúdorog, északra pedig a megyehatár és Tamásbokor irányában (a térképen az itt most fontos utak számozását feltüntettem). A 3317-es úttól D-re eső része elfogadható minőségű, bár kissé keskeny (5,5 m széles).

    A sokkal nagyobb baj a 3503-as útnak a 3317-es úttól É-ra eső szakaszával van. Ezen a szakaszon -- a 3317-es út kereszteződésétől É felé számítva -- a 0,0 -- 0,5 km-ek közti (0,5 km-es) szakaszon 2×1 sávos, majd ettől É-ra a 0,5 -- 8,0 km-ek közti (7,5 km-es) szakaszon már csak 1×1 sávosra szűkül le, míg végül a 8,0 -- 10,5 km-ek közti (2,5 km-es) szakaszon már csak egy egykor aszfaltútból útburkolat-szétmorzsolódással földúttá leromlott állapotú földút maradt meg belőle. ((A 0,0 -- 8,0 km-ek közé eső (8,0 km-es) aszfaltúti szakasza Hajdú-Bihar megyébe, míg a 8,0 -- 10,5 km-ek közé eső (2,5 km-es) szakasza pedig már Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe esik. Itt ezen a Sz.-Sz.-Bg. megyei oldalon már a 36-os főútba torkollik bele.))

 

Ez itt látható:

 

    Az vele a fő gond, hogy nagyon kritikus, szinte már katasztrofális mértékben el van hanyagolva a 3503-as út H.-B. megyei szakasza, mely éppen az az útszakasz, mely mentén a Hajdúdorog közigazgatási területén lévő munkaadó helyek (az ipari termelésben aktívan részt vevő fontos kis- és középüzemek, és kisebb-nagyobb gazdaságok) sorakoznak.

    A baj az, hogy az út további elhanyagolása és leromlása miatt ezek a munkaadó helyek esetleg veszélybe kerülhetnek (hol, milyen úton szállítsa a termékét??!). Nem egy itt lévő munkahely olyan, másfél évtized óta sikeresen és nyereségesen működő ipari kis- vagy középüzem, amelynek termékei már nemegyszer országos díjakat nyertek, és amelyek fontos élelmiszeripari és festékipari boltegységeket szolgálnak ki elsőrangú termékeikkel, és ezáltal Hajdúdorog és Hajdúnánás városok lakói egy részének immár másfél évtizede biztos megélhetést(!!!) biztosítanak.

    Emiatt jó lenne, ha ezt az írást a Közlekedési Minisztérium szakemberei is észrevennék, és időben rájönnének arra, hogy a 3503-as út felújításával milyen bajt előzhetnek meg, ha még időben(!) lesznek képesek cselekedni.

 

A 3503-as bekötő út jelenlegi állapotát bemutató képek:

 

A 3503-as út előjelző táblája a 3317-es útról lekanyarodás előtt

 

 

A 3503-as út kezdőpontja (0,0. km-e) a 3317-es út kereszteződésénél

 

 

A 3503-as út a 0,5. km-e előtt, ill. a 0,5. km-e után

 

A 3503-as út a 8,0. km-énél, azaz a H.-B. megye és a Sz.-Sz.-Bg. megye közötti megyehatáron (ahol az addig aszfaltútból ettől a ponttól É-ra már csak egy kis földút marad)

 

A 3503-as út végpontja (10,5. km-e) a 36-os főút kereszteződésénél

 

 

Előzmény: mash.69 (41277)