Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 63761

Milyen ismerős gondolatok.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/egeszseggazdasag/megtalalta-a-siker-kepletet-a-vilaghiru-magyar-tudos--interju.1.300556.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

"Az üzleti életben óriási szerepe van azoknak a metódusoknak, amiket leírok, és ezt személyesen is látom, tapasztalom, ugyanis van két cégem. Ezeken a cégeken keresztül látom, hogy mennyire fontos a tálalás. Amikor ugyanis például új befektetők pénzére pályázunk, akkor nem tudjuk megmérni és bemutatni, hogy mi a cég teljesítménye, mert még korai fázisban van. Ebben az esetben egy álmot adunk el, egy jövőbeli technológiát, és pont arra kell a pénz, hogy megmutassuk, és mi magunk is meglássuk, hogy működik ez a technológia. Kollégám, Alex Pentland az MIT-n (Massachusetts Institute of Technology - a szerk.) egy zseniális kísérletet végzett néhány évvel ezelőtt. Felvett olyan beszélgetéseket, amikor cégvezetők próbáltak meggyőzni befektetőket, hogy fektessenek be a cégükbe. De nem magát a beszélgetéseket, csak a hangszínt rögzítette. Ennek a segítségével 85 százalékos pontossággal meg tudta mondani, hogy melyiknek adtak és melyiknek nem adtak pénzt. Mindez azt jelenti, hogy a teljesítmény, hogy mit mondott, csak 15 százalékban határozta meg a pozitív visszajelzést. Ez azzal függ össze, hogy a befektető nem tudja megítélni, hogy a termék, amit el akarsz adni, valóban fog-e működni, meg tudod-e építeni, és lesz-e olyan fogadtatása a piacon, amit te szeretnél. Amit meg tud mondani, hogy bízik-e benned, mint vezetőben, úgy érzi-e, hogy te ezt végig tudod csinálni. Az embert támogatja, nem a projektet. Ebben a prezentáció nagyon fontos szerepet játszik, ez egy klasszikus példája annak, hogy nem egy objektíven mérhető teljesítmény van jelen, vagyis más effektusok lépnek életbe."