Finomscroll:
Bár én sem vagyok nagy programozó :-)
Megy a finomscroll a Plus/4-nek, van rá HW regiszter, és szépen meg is lehet oldani. Ezzel még az Atari ST-t is megelőzi :-)
(Igaz az Atari STE és a Mega ST már tudta ezt is, és a 8bites Atarik is)
Plus/4-en ebben az esetben az a gond, hogy nincs HW sprite.
Így a regiszter állításakor nemcsak a háttér (mint a C64en), hanem az ellenség és a játékos űrhajója is scrollozódik.
Tehát ilyenkor egy másik képet kell kirakni az űrhajókból
Mivel karakteres grafikának nézem, a teljes finomscrollhoz az űrhajók esetén 4 fázist kell eltárolni (mivel multicolor, ezért 2 pixeles egy pont, tehát 4 scroll fázis van). A függőleges eltolással eltárolt űrhajóról nem is beszéltem.
Persze ezeket a tologatásokat meg lehet is csinálni a Plus/4-el szoftveresen, csak az is raszteridő.
Elég sok dolog mozog ezen a képernyőn egyszerre, hogy megérje a raszteridőn vagy a memórián spórolni (emellett az elérhető raszteridőt terhelik a hangeffektek, zenelejátszó, lövések mozgatása, collision control meg hasonló nyalánkságok amihez szintén nem értek). Tehát ebben az esetben a 4 pixeles scrollal sok mindent meg lehet spórolni.