kb. Creative Commons License 2018.10.02 0 0 3490

Végül úgy alakult, hogy már a járat megnyitása utáni harmadik napon, szept. 25-én kipróbáltam az új Guangzhou-Hong Kong nagysebességű (CRH) vasutat.

A jegypénztárnál külön ablak van a kantoni déli vasútállomáson a West Kowloonba induló vonathoz, de nem veszik szigorúan. Nincs különválasztva a többi induló vonattól semmilyen szempontból, nincs plusz ellenőrzés, a szokásos jegy- és igazolvány/útlevél ellenőrzésen át kell bemenni. Akinek útlevele van, annak eleve csak a kézi ellenőrzés játszik, de ami furcsa, hogy a kínai személyivel rendelkezők is csak itt tudnak bemenni, az automata kapuk nem engedik be a kínaiakat se ha HK-ba szól a jegyük (ez persze változhat, meg amúgy se érinti a külföldi utazókat).

Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van), mivel ennek megléte teljesen megszokott dolog a CRH vonaton. Persze 47 perces menetidőnél ennek nincs túl nagy jelentősége. West Kowloonba érkezés után kellően gyors volt a szárazföldi kínai kiléptetés és a HK-i beléptetés (így néz ki a két területet elválasztó vonal). Valószínűleg csak kezdeti bénázás, de a szárazföldi kínai oldalon nem volt toll kitéve a papírok kitöltéséhez.

Még ezzel a 47 perces menetidővel sem lehet általánosságban kijelenteni, hogy mi a leggyorsabb közlekedési eszköz Guangzhou és Hong Kong, ennek a két elég nagy kiterjedésű városnak 1-1 tetszőleges pontja között, mert nagyon nem mindegy, hogy pontosan honnan és hova igyekszik valaki. Az irodájuk és a Taikoo Hui közöttre csinált egy tesztet az SMCP, érdemes elolvasni., 3:41 és 4:10 közötti időket kaptak, pedig használtak repülőt és buszt is. Mondjuk ha limuzinnal mennek háztól házig, az gyorsabb lett volna és az se került volna többe mint a repülő. 

Előzmény: kb. (3477)