tangerine Creative Commons License 2018.09.18 0 0 64928

Amit módosítottam még a beszerelésen, hogy nem bíztam az ajtóra a testelést (olvastam, hogy később problémáid voltak vele), hanem azt is bevittem az utastérből mindkét ajtóba. Meg ahogy méregettem nem is igen volt az ajtón test, vagy csak nagyon bizonytalanul. Szerencsére az ignisen nagyon közel van mindkét oldalon testelési pont az utastérben, kb 15-20 cm-re attól lefelé, ahol kimennek a kábelek az ajtóba. Szemes kábelsarukkal onnan vittem a testet 1,5mm2-es kábellel. A jobb ajtóban ezt vittem a kapcsoló közepére, a baloldaliban pedig ez lett az elektronika testje. Tudom, hogy a bal ajtóban kapcsolóra menő dugóban is van test (4-es érintkező), de az elég vékonyka vezeték, meg így kevésbé lett kesze/kusza. A 4-es érintkezőhöz viszont csináltam egy Y-t, egy kan megy a dugóba(4) a két nőstény meg megy a kapcsoló E és B pontjára.

 

A jobb oldali ajtóban viszont szerintem felesleges kiszedni az érintkezőket a dugóból, nem is értem, hogy miért kellett. Én nem szedtem ki, hanem csak simán összekötöttem a kis rövid kan-kan kábelekkel U alakban meghajlítva, 1-2 lábat és a 4-5 lábat. A középső (fehér/kék) maradt üresen.

 

Nekem nincs riasztó a kocsiban, úgyhogy a központi zárra kötöttem a vezérlést. Sajnos a gyári kapcsolási rajzon nem igazodtam el teljesen, így próbálgatással jöttem rá, hogy melyik vezetékre kell kötni, úgyhogy kettőt is megbontottam de csak a szigetelést húztam szét, és a csupasz részt megcsapoltam (forrasztottam). Ha a kék vezetékre kötöm, akkor bezáráskor nem húzza fel csak ha még egyszer rányomom a zárást a távirányítós kulcson. Ha a zöldre kötöm, akkor viszont elég egyszer nyomni. Szóval végül a zöldre kötöttem.