pyf Creative Commons License 2018.09.01 0 0 221889

Sziasztok

 

Egy másik projekt miatt idén egyáltalán nem marat időm az E30-ra, inkább csak olvasgattam a fórumot, és időnként megsétáltattam szegény párát.

De a napokban mentem egy hosszabb kört az autóval, és úgy döntöttem, hogy elég volt, végére járok ennek az átkozott kopogásnak.

Motronic-os M20B25

Alacsony fordulaton (terhelés mellett), a legapróbb gázadásánál is kopogó égés keletkezik, jellegzetes "csörgő" hangot hallatva. Nagyobb terhelésnél nem hallom, de ott már a hangzavar is jóval nagyobb. Ja, és lehúzott ablaknál mindezt, tehát hideg időben, a zárt utastérben nem hallható, bár ez nem egy lényeges információ.

 

Ti mivel kezdenétek a nyomozást, tudva azt, hogy...?

 

- A Lambda jó (a vizsgákon soha nincs vele gond)

- Időközben szereztem 2 másik ECU-t, egyik sem hozott változást 

- Mióta nálam van (12 éve), mindig NGK ZGR5A gyertyák voltak benne, elméletileg ez a gyári ajánlás

- Közben trafó, elosztó fedele, rotor és az összes kábel le lett cserélve Bosch ill. Beru-ra (nem hozott változást)

- 100-as benzinnel is csinálja

- ugyan nem volt gond vele, de levettem a hengerfejet, és kapott egy teljes felújítást, minden új benne (nincs változás)

- injektorok ultrahanggal tisztítva, előtte/utána bevizsgálva (nincs változás)

- amikor Novoth Tibi még csak diagnosztikával foglalkozott, ő is ránézett, de nem változott semmi

- az egyetlen, ami gyanús: korábban megvolt az a kis kék kupak, ami a LMM tetején van, alatta egy állító csavarral. Én soha nem nyúltam hozzá, viszont a kupaknak az évek során nyoma veszett. Szóval azt valaki egyszer levette. Az, hogy nem rakta vissza, nem öröm, de ez mindegy is, viszont lehetséges, hogy elállította. Nem tudom, ez befolyásolhatja-e.

 

Van tippetek?

 

Köszönöm előre is.Üdv.Pyf