APT Creative Commons License 2018.08.06 0 0 45150

Értem és elfogadom - de szerintem ez a szerkezet nem "csiricsáré és giccses". Ez simán egy díszített óraszerkezet, a legegyszerűbb genfi csíkozással és kékített csavarokkal, a kronó kapcsolókarjait-rugóit pedig kicsit (nem vitték túlzásba ezt sem, valószínűleg gépi, forgatódobos módon) polírozták - ami egyébként a törés- és korrózió-állóságuknak is jót tett (a lemezből kiütött, teljesen eldolgozatlan, sokszor még sorjás élű 3017-es karok-rugók törése nem is ritka hiba, a váltókar nyomórugója majd mindegyik ilyen werken már valami utólagos, olyan-amilyen megoldással pótolt).

Miközben ez egy nagyon olcsó szerkezet - ehhez képest én szerintem sem nem csúnya, sem nem rossz. Ütésbiztosított, a tapasztalatok szerint megbízható, finom a kezelése (finomabb a néha botrányosan nyers 3017-nél, egyenértékű az eredeti Venusokkal), a pontosságával akármikor agyonveri a 3017-eseket, és általában valami egész korrekt, tömített acél tokba teszik. Tudod mit - szerintem ez a werk ezért a pénzért tulajdonképpen nem, hogy nem megvetendő, de egyenesen szenzációsan jó vétel. 

 

A konkrét Sztrela-utánzat számlap-kivitelűre részben nyelvtanilag is hibás feliratok kerültek, az is biztos, hogy engedélyt sem kértek rá (bár szerintem kétséges, hogy van-e már egyáltalán kitől...) - ez tök kínos, tényleg nagyon gagyi dolog, ebben a formában én is biztosan nagy ívben elkerülném. Nyilván valami egyéb hamisítványként is, általában fújok az ilyenekre. De valami semleges márkanéven vagy a nélkül, korrekt esztétikumú számlappal nem látok benne semmi kivetnivalót.

 

És újra csak - ez a szerkezet semmivel sem csiricsárébb/giccsesebb, mint akármelyik mai igényesebb Rolex, Omega, Lange, Patek, Vacheron, IWC stb.. drága svájci werk. Ott el szokás ájulni, hogy milyen igényes, milyen szépen díszített - itt akkor ez miért baj?

 

Mondom: ha neked nem tetszik, rendben van, szavam nincs rá - ízlésről vitát nem nyitunk. De ez szubjektív dolog, az viszont nem véletlen, hogy bizonyos, díszítőelemként (is) használt megoldások minőségileg is feljebb helyeznek egy werket - egy kékített csavar egyrészt jóval korrózióállóbb, másrészt a kékítés hőkezelése oldja az amúgy általában edzett acél csavarok belső feszültségeit (ritkábban szakadnak be, pattan le a fejük - ami igen bosszantó hiba tud lenni). A karok/rugók polírozását már említettem (nem véletlenül precíziós műszerekben ezt akkor is elvégzik, ha egyébként ipari szerszámról van szó és láthatatlan helyen vannak az alkatrészek), a hidak felületkezelése is legalább annyira minőség-javító, mint esztétikai funkciójú.

Előzmény: H_G (45149)