Törölt nick Creative Commons License 2018.07.23 -4 16 124797

A brüsszeli kocsik mai napja, nem túl fényes rendelkezésre állással és több hetek/hónapok óta ki nem adott kocsival: 

 

LOV-851 103V/F1
LOV-852 153V/F8
LOV-853 32/F1
LOV-854 85/F10 -> csere 04-30
LOV-855 54/F5

LOV-856: 85/F9
LOV-857: 85/F12
LOV-858: nincs kiadva (2018.06.23-a óta nincs kiadva)
LOV-860: 32/F2
LOV-861: 136E/F4 -> csere 08-04
LOV-862: 103V/F2
LOV-863: 85/F15
LOV-864: 23/F2
LOV-865: 23/F7
LOV-866: nincs kiadva 
LOV-867: 103V/F4
LOV-868: nincs kiadva (2018.01.29-e óta nincs kiadva)
LOV-869: 103V/F3
LOV-870: 23/F4 -> csere 08-01
LOV-871: 32/F6
LOV-872: KT délelőtt
LOV-873: 85/F14
LOV-874: 23/F3
LOV-875: 85/F13
LOV-876: nincs kiadva (2018.06.08-a óta nincs kiadva)
LOV-877: 23/F13 -> csere MUT-890
LOV-878: nincs kiadva
LOV-879: nincs kiadva (2018.07.10-e óta nincs kiadva)
LOV-880: 85/F11 -> pótol MHK-912 -> csere LOV-872
LOV-881: 32/F5
LOV-882: 136E/F5

 

A 31 darabos állományból 20 kocsi, amelyet kitudtak adni és még nem kellett lecserélni a mai nap folyamán.

 

 

Továbbá tartósan álló délpesti kocsik:
MCA-005 ->  2018.06.28-a óta nincs kiadva
MPW-615 ->  2018.06.06-a óta nincs kiadva
MPW-617 ->  2018.06.20-a óta nincs kiadva
MPW-632 ->  2018.02.14-e óta nincs kiadva
MUM-641 ->  2018.06.26-a óta nincs kiadva
NJV-167 -> 2018.05.03-a óta nincs kiadva
NJV-170 -> 2018.07.06-a óta nincs kiadva

 

Jó lenne tudni, hogy mennyi üzemképtelen kocsi van ezek közül, amelyek tartósan állnak és nagy valószínűséggel egy részüket donorként használhatják már. Mivel MPW-627-t több mint egy évre rá sikerült kivonni állományból, azaz idén június végén. Holott a kocsit már teljesen kibelezték és csak egy váz maradt belőle a délpesi garázs szegletében. Nagy valószínűséggel az LOV-s és a CNG-s szólók egy részére is ez a sors vár és eléggé jelképes, hogy sok kocsi az elmúlt hónapban utcán sem volt és a kiadást tudják nélkülük mellőzni és nyilván a donor kocsikra is nagy szükség van. Más helyeken már terjeng néhány rendszám, amely selejtezésre vár, ezért az a kérdésem, hogy ez a hír igaz-e, illetve mi az oka tartós állásnak (azon kívül, hogy tudjuk mennyire problémás az üzemeltetésük), ha nem akarják őket kivonni? Mivel tényleg egyre több használt kocsi tartósan nem kerül kiadásra Délpesten.

 

Valamely szinten lehet mindenki jobban járna, ha néhány kocsi donorként üzemelne tovább, ezzel a mindennapos üzemeltetést és karbantartást jelentősen megkönnyítve, illetve tényleg a legproblémásabb kocsikról beszélünk. Főként az LOV-s kocsik rosszabbik részét kellene elengedni minél sürgősebben, mert jelenlegi állapotukban sem esztétikailag, sem műszakilag nem felelnek meg a színvonalas szolgáltatásnak és jogosan háborodik fel az utas, hogy ilyen szolgáltatásért (kocsikért) pénzt nem szabadna elkérni. Korábban említettem, hogy legalább az üléshuzatuk cseréjét meglehetne ejteni minimális összegből, mert a többségre már leülni sem lehet, ha nem akarjuk, hogy a ruhánk mocskos legyen.