önvezető autóra annak lenne szüksége aki nem tud vezetni, vagy nincs is jogosítványa, és nem akar vesződni a megszerzésével
nekik viszont nem jó a jelenlegi önvezető képesség, mivel a sofőrnek be kell tudnia avatkozni
Annak ott lenne a jól szervezett tömegközlekedés.
Olyan, mint Budapest és környékén*
Olyan, mint tetszőleges német vagy svájci nagyvárosban (ami keveset láttam, az tetszett).
Tudom, drága. De az önvezetés is drága lesz (jelen állás szerint közúti telemetriát vélem az iránynak)
Az utas-sofőr arány ugyanolyan, mint az önvezető gépkocsinál, és ha be kell avatkozni (önvezetőknél az idő 0.1%-ában, hivatásosoknál a vezető utas aránnyal megszorzott utazóidő-hányadban) , akkor legalább van gyakorlata a beavatkozó vezetőnek.
Aki nem végzi el a házi feladatot (unalmas rutin, dugóban araszolás, vezetés 80-120-al az egyenes országúton), annak nem lesz gyakorlata a rendkívüli helyzetben sem - jobb hát, ha az önvezető oda sem adja a kormányzást az amatőr humánnak, inkább megoldja ahogy tudja, vagy fékez, lehúzódik és megáll.
*no nem most, amikor 2 (vagy 3?) elővárosi vasútvonal 30% kapacitással üzemel (és ennek hullámai elérnek Hatvanig, Egerig, Sátoraljaújhelyig, Dunaújvárosig-Pusztaszabolcsig, Dombóvárig, Pécsig, Bajáig), és még egyszerre áll pótlás alatt nagy szakaszon a "kék" metró, meg a Nagykörút és a Hungária körút villamosa, a kisebb útjavításokat nem számolva.