Annak örülök, hogy a repülésben otthon vagy. Így kicsit kollégák is vagyunk. Csak már nem a botkormány, hanem az avionika oldaláról.
Hidd el, amit ott kérnek műszakiból, az nagyon-nagyon a fizikai alapja a rádiózás mérhetetlen világának.
Ami valahol a rádiózás alap intelligenciájához tartozik. Mert lehet, hogy pont egy világversenyen kell visszaforrasztanod egy mikrofon csatit. Oszt 3 derót az 5 lábra sokféle módon köthető vissza.
Pedig még csak nem is minta forrasztásokat kérnek tőled.
Ahogy repülésben is 100 dolgot kell megtanulni, pedig jó eséllyel 10000 légióra alatt sem találkoznál vele soha.
A tanulás, fejlődés mindenkinek nyitott akár milyen irányát nyomja a rádiózásnak. Az a néhány alap fizikai ismeret nem felesleges. Amit megtanulsz egyszer az életben, az nem felesleges. Legfeljebb most és ott nem látod a miértjét. Nem biztos, hogy mindig lesz mögötted technikai ember, ha a milliós csilivili rádiódban valami apróságot kell cserélni. Esetleg nem árt tudni miért van az egyik kábelnek vastag a másiknak vékony belső ere. A repülésben is kell ismerni sok fizikai állandót, alap összefüggéseket. Hiába te csak FMC-n keresztül 95%-ban robottal fested a felhőket.
Nekünk az Ohm törvénye kb olyan mint a pilótának a magasság-sebesség-nyomás alap összefüggése.
A sorban-párhuzamosan kapcsolt ellenállások mint a repülés 1-2-3 v.4 motorral összefüggései.
Ahogy egy egyszerű cipész tanonc is le tud tenni egy vitorla vizsgát, ehhez a szinthez hasonló amit tőled most elvárnak.