padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 3 328142

Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

A troli azért nem népszerű, mert a legtöbb tömegközlekedési vállalatnál, különösen Budapesten, a buszos ágazatnak van a legnagyobb lobbiereje, akik nem fogják az imádott dízelbuszaikat másra cserélni, vagy leépülni.

 

Egyébként pedig pont hogy egyesíti a két rendszer előnyeit, vagy inkább egy olyan átmenetet képez, aminek meglenne a maga fontos szerepe.

Maga a jármű a teljesítményelektronika, és a szigetelések miatt + a csápos áramszedő miatt drága.

Ehhez még hozzájárul a felsővezeték kiépítése és fenntartása.

 

Cserébe az üzemeltetése olcsóbb, mert az áram olcsóbb energiaforrás mint a dízel.

És akkor jönnek a (buszos) lobizás eredményei:

 

- a tömegközlekedési cég nem fizeti ki a dízel teljes adóját, kedvezményes áron kapják

- olyan vonalak kerülnek kialakításra, ahol a troli egy másodrendű, feltáró-ráhordó szerepben van - ebben kéne lennie a dízel busznak

- miközben különösen a Rákóczi-Thököly tengelyen dízel buszkaravánok tülekednek az általuk okozott dugóban, és füstölik tele a várost

 

annak kellene érvényesülnie hogy a forgalom függvényében haladunk a kötöttebb pálya felé:

busz -> troli -> villamos -> metró/hév

 

ehelyett a busz felzabálja alulról a trolit, mert ez a buszos lobbi szívnek a kedves, és a villamos is felzabálja a teret a troli elől a másik oldalról, mert a kötött pálya szerelmesei meg azt erőltetik oda is ahova nem kéne

 

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)