BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155766

A két diagram két teljesen más autóról szól, csupán a nyomatékgörbék jellegének eltérésére utalnak. Az alsó egy Mazda skyactive dízel, a benines meg egy törpe feltöltött VW, így a teljesítményadatok összevetésének értelme sincs.

 

Az, hogy "jobban megy" egy ugyanolyan lökettérfogatú CR dízel, mint egy szívó benzines, az nem csoda, a gyorsulási adatokon is látszik, durván 1mp a dízel előny 0-100-ig.

Az egy másik kérdés, hogy milyen kulturáltan történik a nyomaték leadás, nem beszélve zajról, rezonanciáról.

Ráadásul a PSA 3 literes dízele (dízel mércével) nagyon kifinomult motor, egy jópofa nyomatékkorlátozással egy egészen barátságos -elméleti- görbét tudtak csinálni. A gyakorlatban azért nem ennyire szép a menyasszony, be kell ülni a benzinesbe és a dízelbe egymás után.

 

Viszont az utakon lévő dízelek túlnyomó része nem ilyen kifinomult. Egy 2006-os Volvo XC 70 2,4 dízelből kiszállva a 3 literes Peu motor maga az álom /mégis inkább a benzines :-))/

Előzmény: FRANKYE (155762)