Friczy Creative Commons License 2018.06.15 0 3 229906

A rossz hír, hogy vannak olyan kereszteződések, ahol tízből kilenc bringás átmegy a piroson.

 

Az ilyen kereszteződéseket meg kéne nézni, hogy ott vajon nem lehet-e a lámpa beállításával javítani a helyzeten. Nem vagyok egy pirosozós típus, de van olyan kereszteződés, ahol én is szinte mindig átmegyek.

 

Az egyik ilyen a Népliget, Könyves Kálmán körút-Üllői út kereszteződés. Itt a kerékpárút egyik elágazása átvezet az Üllői úti felüljáró alá, és van három lámpaszakasz, úgy beállítva, hogy a kerékpárral szinte mindig háromszor meg is kell állni. A harmadik szakasz két útpályát fog, ebből az egyiken amikor a piros lámpához érek, garantáltan nincs forgalom, mert a párhuzamos autóforgalom lefogja. A második útpályán pedig azok mennek (meglehetősen ritkán), akik valamiért az Üllői úton vissza akarnak fordulni a város központja felé. Ez utóbbit kéne kivenni a lámpavezérlés alól (sima elsőbbségadás kötelezővel), és akkor a másik szakasznak sokkal jobb lehetne a lámpafázisa.

 

Továbbá értem én, hogy egy bonyolult kereszteződésben szeretik úgy összehangolni a különféle lámpafázisokat, hogy ha már egyszer zöld a kerékpárosnak, akkor teljesen átmehessen, azonban ez több helyen olyan hosszú indoklatlan(nak látszó) pirosat jelent, hogy amikor a kerékpáros látja, hogy a vele párhuzamos gyalogosnak már rég zöld, neki meg nem, akkor bizony el fog indulni. Ilyen pl. az Üllői út-Ecseri úti kereszteződés, és lehetne sorolni a hasonlókat, vannak sok helyen.

 

Az induktív hurok-vezérelte lámpák pedig egy külön szám, azok ugyanis a biciklit nem érzékelik.

Előzmény: Alexfux (229903)