Valaki szólhatna a méregzöldeknek, hogy a dízeleket hamarosan leváltják az elektromos hajtásúak (+ hibridek)
Vagyis játszadozzanak a sajátjukkal a homokozóban...
De ha már újraszámlálás:
A 39986-ban idéztem egy M4 forgalmi vizsgálatból.
Kicsit belemélyedtem, és eléggé átverős a fedlap dátuma.
2015-ben adták ki, de 2008-2009-es adatokból állították össze. (Önmagában is abszurd... mintha nem lett volna épp akkor gazdasági válság)
Visszakeresve: 2008-ban volt 1050-1080 km autópálya és autóút.
Megnéztem az OKA 2016-ban:
kilométer Jkm/nap
Ap+a.út: 1463 36 209 963
I. rendű út 2165 16 814 416
II. rendű út 4806 25 536 600
Mellékutak 22888 34 018 568
Összesen: 31323 112 579 547
A legnagyobb változást az E-útdíj bevezetése okozta.
Jelenleg a forgalom 32 % halad az autópályákon
15 % az I. rendű főutakon
22 % a II. rendű utakon
30 % a mellékutakon
Arra nincs utalás, hogy a 3 számjegyű (átkeresztelt) utakat hova számolják, lehet, hogy a II., de lehet a mellékutak közé.
Szumma: az összes forgalom közel fele (47,2 %) a 3628 km hosszú ap. és I. rendű főúthálózaton halad.
Ez a teljes úthálózatnak csak a 11,58 %-a!!!
Bár logikus, de ijesztő is, milyen csekély bevétel mellett milyen nagy ráfordítás szükséges a 27 694 km kisforgalmú hálózat fenntartására.
Amit az útdíj termel, azt mindet vissza kellene forgatni, de hová lesz az üzemanyagok jövedéki adó tartalma?