dimelo Creative Commons License 2018.06.09 0 1 39998

Valaki szólhatna a méregzöldeknek, hogy a dízeleket hamarosan leváltják az elektromos hajtásúak (+ hibridek)

Vagyis játszadozzanak a sajátjukkal a homokozóban...

 

De ha már újraszámlálás:

A 39986-ban idéztem egy M4 forgalmi vizsgálatból.

Kicsit belemélyedtem, és eléggé átverős a fedlap dátuma.

2015-ben adták ki, de 2008-2009-es adatokból állították össze. (Önmagában is abszurd... mintha nem lett volna épp akkor gazdasági válság)

 

Visszakeresve: 2008-ban volt 1050-1080 km autópálya és autóút.

 

Megnéztem az OKA 2016-ban:

                 kilométer   Jkm/nap

Ap+a.út:       1463      36 209 963
I. rendű út    2165      16 814 416
II. rendű út   4806      25 536 600
Mellékutak  22888      34 018 568
Összesen:  31323  112 579 547

 

A legnagyobb változást az E-útdíj bevezetése okozta.

Jelenleg a forgalom  32 % halad az autópályákon
                                 15 %    az I. rendű főutakon
                                 22 %    a II. rendű utakon
                                 30 %    a mellékutakon

 

Arra nincs utalás, hogy a 3 számjegyű (átkeresztelt) utakat hova számolják, lehet, hogy a II., de lehet a mellékutak közé.

 

Szumma: az összes forgalom közel fele (47,2 %) a 3628 km hosszú ap. és I. rendű főúthálózaton halad.

              Ez a teljes úthálózatnak csak a 11,58 %-a!!!

 

Bár logikus, de ijesztő is, milyen csekély bevétel mellett milyen nagy ráfordítás szükséges a 27 694 km kisforgalmú hálózat fenntartására.

 

Amit az útdíj termel, azt mindet vissza kellene forgatni, de hová lesz az üzemanyagok jövedéki adó tartalma?

Előzmény: Mézgár (39989)