1014
2018.06.07
|
|
-9 3
44669
|
A futófelület kúposra van kialakítva, a pálya közepe fele nagyobb az átmérő és egy ívvel megy át a nyomkarimába.. A két kerék mereven együtt forog.
Egyenes pályán elvileg középállásban fut a jármű, tehát egy tengely végén a két kerék azonos átmérőjű futókörön, azonos fordulatszámmal. Ebből következik, hogy a két kerék egyenlő utat tesz meg. Ha középállásból valamelyik irányba kitér, akkor ott nagyobb futókörön fog gördülni, tehát a merev kapcsolat miatt hosszabb utat tesz meg. Ezzel ellentétesen viselkedik a másik oldal. A kettőből az következik, hogy elkezdi korrigálni a kitérést, vagyis visszaáll egyenesbe a nyomkarima segítsége nélkül.
Figyeld meg: jellemzően a sínkorona belső fele nem fényes, mert nem ér hozzá, nem dörzsöli semmi. A kerék nem sír, mert csak gördül a futófelületen.
Ívbeállást ebből el tudod képzelni? |
Előzmény: Törölt nick (44666)
|
|