vrobee Creative Commons License 2018.05.26 0 0 24092

Ez, ez.

 

Talán viszonylag "tiszta" példa a dolog működésére az újpesti Elem u. - Tél u. - Berda J. u. útvonal, ahol van két komolyabb kereszteződés 2 egyenes és további kanyarodó sávokkal, a köztes szakaszokon meg tényleg egy sáv lett a kettőből, biciklisávval, a parkolás fenntartásával - és szépen működik is.

 

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy akkor fog csak működni a dolog, ha az újonnan nyíló sávok teljes mértékben kihasználhatóak, tehát a kereszteződés előtt van annyi hely felállni, hogy egy zöld alatt kb. végig folyamatos legyen bennük a forgalom, és hogyha a besorolási kényszer a kereszteződés után nem duzzaszt annyira vissza, hogy az már a kereszteződést blokkolja esetleg.

 

Ez azt jelenti, hogy elég hosszú szakaszon kell fenntartani a 2x2 sávot, praktikusan a Nagykörúton vagy csak rövidebb szakaszokon lehet 2x1 autós forgalmi sáv, vagy pedig a hosszabb zöldidejű lámpáknál (pl. elsősorban gyalogosátjáró miattiak) maradna az egy sáv. Utóbbiról meg kell nézni, hogy belefér-e.

Előzmény: John Howard (24089)