Joggal állsz értetlenül.
Budapest jó 50 éve nem tudja mit kezdjen a HÉV-vel.
Hol gyorsvasutazni akarnak vele (1970-1978) hol önállóvá tenni, hol valakihez odacsapni, betagozni.
Mindegyiknek van előnye, vagy hátránya.
De 50 év alatt nem olvastam olyan dolgozatot/tanulmányt mely korrektül leírta volna a változatok előnyeit, hátrányait.
Ezeken felül, nagyon hiányolom, a számokat az álmok mellől.
Sok álmodozó/elvarázsolt, Tenczertől, Dorneren át, ide írók sokaságáig ír álmairól.
Ez nem baj.
A baj, hogy úgy teszik (felnőtt emberek) mint a Játékbolt kirakatának orrát odanyomó 6 éves.
Ezt is kérem, meg azt is kérem, de amazt is vedd meg apúúúúú.
Dobálóznak fogalmakkal:
- betagozni a metró hálózatba,
- a ráckevei HÉV járjon valamelyik budapesti pályaudvarig,
- itt föld alatt menjen, ott mélyvezetésben, amott meg viadukton,
- legyen két áramnemű,
- a padlómagassága hol 600 mm legyen, hol 1100 mm, hol 320 mm.
Miközben egy db betonalj árát se tudják.
Itteni olvtársaink nem tanulták meg, talán nem is akarják megtanulni (?) a határokat kijelölő ember munkájának fontosságát:
Ő határozza meg a HÉV sorsát, nem Tenczer, nem Dorner, nem az itteniek és nem Tarlós.
Ugyanis a legenyhébb HÉV fejlesztés is 200 milliárd forint felett kezdődik.
200 milliárd sorsáról (oda ítélem vagy sem) pedig még a Pénzügyminiszter se dönthet.
Annál nagyobb székben kell ülnie a döntéshozónak.
Naponta 200.000utas.
Ezért meg nem szüntethető.
Valamit kezdeni kell vele.
Attól függ mi jut el ebből, az abban a nagy székben ülőhöz?
Van e olyan akire hallgat és az eltudja vagy nem tudja neki elmagyarázni, hogy ebben neki kell döntenie?
A szakma készíthet variánsokat :
- ha ezt tesszük, akkor a dolog kijön 270 milliárdból,
- ha meg ezt tesszük, akkor a dolog kijön 420 milliárdból,
- ha pedig ezt tesszük, akkor a dolog kijön 510 milliárdból,
- ha a legjobbat tesszük, akkor a dolog kijön 777 milliárdból,
De számok nélküli álmokat leírni nem okosabb dolog, mint amit a 6 éves művel a kirakat előtt.