Nem olvastad a korábban linkelt cikket: a koncertszervezésben is megjelent a TAO pénz, a korábbi NKA-s támogatások mellé, meg persze az arra rátelepülő polip. Nem véletlen, hogy most már a junior felszállott a páva vagy mi a tőgy műsorban szereplő gyereknek is arénakoncertje lesz. A TAO pénz meg pont úgy viselkedik itt is, mint a fociban: eredmény és néző nem szükséges hozzá, sőt, azok csak bezavarnak.
A szponzor meg, ha nem gyanítok semmi sumákot a dologban, akkor is kétféle módon tud működni:
- pénzt adok az illetőnek, cserébe ő reklámoz engem, rajta keresztül a termékem híre sokakhoz eljut,
- pénzt adok az illetőnek, cserébe felhasználhatom őt a saját reklámjaimban, de akár el is hívhatom céges rendezvényekre, így menő cégnek fogok tűnni.
Utóbbira jó példa a forma 1-es hírdetések többsége: nem abból van lóvéja a cégnek, hogy egy 5x5 centis matricája szerepel az autón, hanem hogy az F1-es autó vagy a pilóta fotóját felhasználhatja saját reklámjaiban, az adott pilótával reklámfilmet forgathat, elhívhatja a céges rendezvényekre, stb.így építve a cég, márka, termék hírnevét. Lásd pl. Jenson Button vagy Lewis Hamilton Vodafone reklámjait még a két pilóta McLaren-es időszakából.
A harmadik mód már sundabundás, bár legális: adott esetben leírhatja az adóalapból.
Az öregek: azért olyan nagyon sokan már nem töltenek meg egy arénát, Demjén, Fenyő, Omega még igen, de pl. Koós már nem, ahogy a magukat nagy öregnek és a műfaj krémjének gondoló bandák is már csak lefüggönyözött arénákat tudnak kitermelni, ha tudnak, pl. Karthago, Korál, stb.