trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37557

Arra azért kiváncsi lennék, mi volt ha már szóban megvolt a gazda aztán fentről leszóltak, hogy valakinek még jobban kellene.

 

 

-------------------

 

Igen.

Ilyen előfordulhatott.

De ez a Belkereskedelmi Minisztérium  belügye volt.

 

Nálunk ez hatványozottabban fordult elő.

Ne felejtsük el, hogy ha a BNV bezárt, akkor egy évben - átlagban - itt marat 1-2 személyautó és 6-10 db haszonjármű.

 

Nálunk ez mindennapos volt.

Majdnem minden BNV után Szilágyi Pistám, amúgy jó kolléga, a reggeli szolgálati kávézások közepette, jó  hangosan, jó színpadi érzékkel bejelentette :.

............"..Na Taki, téged most megtanítanak trappban szarniíííí........"

A többiek meg (visszafogottan) de röhögtek rajtam.

Joggal.

 

Igazuk volt.

Sajnos.

Egy minisztériumi előadó (ez a minisztériumokban a nemecseki rendfokozat) nem nagyon találkozik a főosztályvezetőkkel, államtitkárral, pláne nem a miniszterrel.

Ilyen ügyekben viszont kétnaponta hívattak.

Persze, hogy kuncogtak rajtam a kollégák.

 

 

Ha 2-3 embernek is kellett ugyanaz az itt hagyott kocsi, akkor arról a Belker Minisztériumban minimum államtitkár döntött.

Nálunk legtöbbször a főosztályvezető, ritkábban az államtitkár.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

A kivételezett emberek nyugati személyautóval való ellátásának nem ez volt a módja.

Arra ott volt a célzott "egyedi sorozat" beszerzés.

Na látod annál valóban az MSzMP KB döntött a kiutalásokról.

 

Mivel ilyen "egyedi sorozat" sohasem lehetett több 20 db-nál (ezt állítólag személyesen Kádár határozta meg) ezért évente 1-3 alkalommal volt "egyedi sorozat" beszerzés a MOGÜRT-ön keresztül.

Ezt sohasem a MERKUR intézte.

 

Ezek mindíg célzott beszerzések voltak.

Előre meghatározták, hogy melyik célcsoportot részesítik kedvezményben ( pl. színészek, más művészek, professzorok, Európa vagy világhírű magyarok, stb.) s akkor behoztak 20 db azonos típusú, soxor azonos színű személyautót, és az említett célcsoport tagjai írhattak kérelmet (ehhez ragaszkodtak), hogy Ő venne egyet abból a 20 db-ból, amit az Ő szakmája krémjének behoznak.

 

Mivel ez évente lehetett vagy 3x20 db, vagy 4x20 db is, beláthatod, hogy ezekhez képest a BNV-n itt hagyott évi 1-4 db személyautó nem játszott lényeges szerepet sehol se.

 

Mi ezeket a huszas szériákat csak a megvesztegető autóknak hívtuk.

Volt abban minden mint a búcsúban.

 

Hirtelen, fejből a :

      - MUSZ-nak, Magyar újságírók Szövetségének behozott 20 db Volvo 144,

      - a Színészeknek behozott 20 db 5-ös BMW,

      - Orvosprofesszoroknak behozott 20 db Simca 1307,

      - a könnyű műfaj sztárjainak behozott 20 db SAAB 99

ugrik be példának.

Persze sok más is volt.

 

Ugyanaz a kivételezett csoport két-három egymást követő évben nem vehetett azonos típusú kocsit.

Ha a például a vezető színészek az egyik évben vehettek, forintért 20 db BMW-t akkor a következő évben az Ő 20-as kontingensük biztosan nem lehetett BMW.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 504LACI (37552)