rm40 Creative Commons License 2018.04.08 0 1 39499

Fél-OFF:

Friss élmények az M1-ről. Nem tudom, hogy az autópálya kezelője ezt mégis hogy gondolta, de az a véleményem, hogy súlyosan balesetveszélyes forgalmi rendet vezetett be azzal, hogy Tatabánya és az M0 elválási pontja között végig a külső sávokat 80, a belső sávokat 120 km/h-ra korlátozta.

Ezzel az autósok egy részét gyakorlatilag folyamatos haladásra a belső sáv használatára ösztökéli, amivel él is az autósok többsége. A külsőbe visszatérés így intenzív fékezés nélkül kapásból 50%-os sebesség-túllépéssel jár, gyakorlatilag ezzel szemben például

- a belső sáv 120-szal halad, a sietők pedig jobbról (>50% sebesség-túllépés) előzik a sort,

- mindenki mindkét sávban tesz a korlátozásra.

A legrosszabb, hogy ez a teljesen szokatlan szabályozás más és más reakciót szül a közlekedés résztvevőitől, így teljesen kiszámíthatatlanná teszi a forgalmat.

Eközben ennek a hosszú szakasznak igenis van számos egész jó állapotú része, ahol teljesen indokolatlan bármelyik sáv korlátozása.

Valahogy nagyon át kéne gondolni ezt a szisztémát.