Szevasztok!
Ritkán írok ide, de folyamatosan olvasom a fórumot. Nem bírom ki szó nélkül ezt az eszmecserét.
Azt gondolom, hogy az eredetiség az egy elvi dolog. Ugyanis a régi rendszerben – amiben pár évet éltem – sok esetben nem azt az alkatrészt vetted meg a boltban ( Keravill )amit akartál, hanem amit kaptál.
Gyönyörű ez a TLT, számomra, így ahogy van. Azért, mert a motor története is rajta van a képen. Könnyen meglehet, hogy az ülést például az említett okok (szétázás) miatt cserélte ki a gazdája. Nem szeretett, szétázott – száradás után viszont kőkemény - ülésen zötyögni. Kérdem én, hagyta volna meg szép eredeti kivitelében? Nyilván lecseréli!
Vagy hátsó fékfedél. Úgy tudom az eredeti után, az erősített változatot amiatt alkalmazták, mert többször előfordult fedéltörés az igénybevétel miatt. Az ő helyében is lecseréltem volna - ha hozzájutok – a biztonságom érdekében.
A motoromon (TLF) nem eredeti a karburátor, mert számomra a motorozhatóság fontosabb, mint az hogy úsztatós legyen a karbi. Ugyanis amíg nem lett oldalkocsim, addig többször jártam úgy, hogy oldalsztenderre támasztottam és az úszóházból befolyt a benzin a . . . Mire én erre rájöttem az okára , addig párszor tologathattam. Már azon töprengtem, hogy miképp lehetne bal oldalra áttenni a sztendert. De az oldalkocsival megoldódott a dolog.
Másik példám a hátsó lámpa: Amikor megvettem a gépet akkor a klasszikus Vt6-os volt rajta. A bácsi elővette egy dobozból az eredetit és elmondta, hogy le kellett cserélnie, mert a féklámpa színe azon sárga volt.Így már tudjuk, hogy a megváltozott Kresz miatt rengeteg, nem ”eredeti hátsólámpás” motor fut.
Amikor látok egy ilyen motort, nekem egy kort idéz. Pontosan elmeséli, hogy nem volt egy valamirevaló csomagtartója. Az emberek gányoltak rá valamit vagy a nyakukba kanyarítottak egy nagy táskát, ami többnyire a tankon nyugodott és néha néha karcolgatta is azt. Azt is kipróbálhattam magam is a 70-es években, hogy azért a menetszelet is szépen felfogta.
Kicsit hosszú lett . . . bocs.