A társadalmi hasznosság pedig nem érdekes.
-----------------------
A társadalmi hasznosság megítélese NEM egy útépítő építésvezető feladata.
Ő azért van ott, hogy a számára kiadott terveknek megfelelően, a kijelölt határidőre, megépítse az utat.
A főnökei már más kérdés.
Maradjunk a kaptafánál, hisz ez egy ÚTÉPÍTŐ topik.
Adva van az M6-os építése.
Ok.
Van rá egy többé-kevésbé előkészített terv, elképzelés, nevezzük akárminek.
Erre az előzetes akármire már elköltöttek 1-2 milliárd kemény, magyar, királyi forintot, és kb. 8-12 hónap munkát.
Ok.
Erre felmerül, hogy jó lenne megvizsgálni, még 3-4, B,C,D,E és F változatot.
Az 3-4-szer még 6 hónap.
Ok.
De annyi nincs.
Egy fő-fő beruházó főnöknek, legyen ez az ember bárki, valóban okozhat pár álmatlan éjszakát, hogy ha megvizsgáltatná a B,C,D, E, és F változatokat is, akkor talán jobb megoldásra jutna, mint most a kezében lévő negyed kidolgozott A változattal.
Ez igaz.
De ha valóban jó fő-fő izé Ő, akkor azt is tudnia kell, hogy nincs se ideje, se pénze megvizsgáltatni, és elő-kidolgoztatni a B,C, D, E, és F változatot.
Nekifog és megépíti az A változatot és tűri, hogy kevésbé felkészült humoristák úgy 10-15 évig még rajta élcelődjenek.
Ez a sorsa.
----------------------------------------------------------------------------
A nácizó hasonlatod azért hamis, mert az M6-os építésébe nem halt bele 100.000 magyar.
Akkor se ha így építik, akkor se úgy építik.