Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6691

A KNYKK Zrt-s topikban EKM-765 válaszaira reagálva (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147305067&t=9142169) tegnap eljutottam a Csolnok külterületén lévő (Kréber telep feletti) területre ahol friss erdőírtás volt de az emlékművet nem találtam meg amit már értek is mert én a domb alján kerestem, csupán egy kóbor őzikére hoztam rá a frászt.

 

- Dorogról az Esztergomi vasútvonal Baumitos iparvágány bekötésétől egészen a Baumitig elsétáltam a síneken, láttam, hogy a fővonali bekötés egy részen megújult, a 10-es átjáró után is friss építés nyomokat láttam az első váltóig de utána a Baumitig teljes pusztulás van. Kérdés, ugye bár egy részen a régi homokvasúti nyomvonalon is megy a pálya de a vége az már új építésű de pont a hátsó szakasz a lepusztult, ez az iparvágány most üzemelő vagy részben üzemelő pálya? Vagy netán teljes kizárásos? Nézem végig, 1965 a legrégebbi sín de ez is az alsó 10-es átjáró alatti szakaszon.

 

- A Baumit út mellett is tudomásom szerint kellene lennie egy aknás emlékműnek de azt a bozótban sehol nem találtam meg, csupán a rózsabokrot. 

 

Dorogról haladva a Csolnok felé a hatos aknai lakótelep környékén találtam a főúton vasúti sínekre utaló aszfaltozást, gondolom alatta a sín még mindig, mindkét irányba töltést a sínnyomoktól. Itt homokvasút futott?

 

Csolnok homokvasúti alagút előtt Dorog felé (benzinkútnál) szintén ilyet láttam, a homokvasúti alagút ugye a megszokott kétoldali lefalazással, Csolnok felől ajtóval lezárva, szellőzővel kiépítve gomba termesztéshez.

Csolnokon az S kanyarnál pedig még szemmel látható a vasút egykori nyomvonala de a híd ugye már elenyészett.