advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -2 2 322365

Mondom, hogy az ilyen rendszereknek is vannak "vakfoltjai", és nem is lehet másképpen. Ha például egy hideg, esős és erősen szeles időben magadra húzol egy jól átázott kapucnis posztókabátot, és háttal állsz az érkező járműnek/kamerának (nem mutatva szabad testfelületet) SEMMIT SEM FOG LÁTNI BELŐLED, jó eséllyel még akkor sem, amikor már elütött, az infra-kamera felvételén egyszerűen nem lesz semmi. Az időjárás a radart is erősen befolyásolja - tegyük hozzá azt is, hogy persze vannak olyan látási viszonyok, amikor emberi sofőrrel sem volna szabad elindulni, mégis megtesszük (minden évben a nagy ködben vannak is eszement tömegbalesetek mindenfelé).

A már valóban kiforrott (még nem létező, de szerintem már 5 éves időtávon belül várható) Level 5 önvezető rendszereknek biztosan jobbak lesznek a szenzoros képességei, mint bármilyen emberi sofőrnek, de valóban, még ezek sem lesznek képesek mit kezdeni azzal, ha valaki kvázi direkt a kocsi alá ugrik takarásból, "rejtekhelyről". De nem is kell, nem is elvárás. A cél az, hogy az önvezető rendszer saját hibájából ne okozzon balesetet. Más hibájáért nem ő felel.

Előzmény: zöldkomcsi. (322359)