Röviden:Menetrendi oldalon folyamatos leépítés,séta-programjárat tekintetében pedig fejlesztés látható.
Hogy ez jó-e vagy nem arról vitatkozhatunk,túl sok értelme nincs.Én speciel a menetrendet mindig fölérendeltem a programjáratoknak,erre épít a tervezetem is...
Hosszan kifejtve:
-Keszthelyen az 5 helyett ma egy járat van,értelmes időben oda menni nem lehet,
-Lelle-Boglár-Badacsony tengelyen a 4 helyett ma egy járat van,
-a leghosszabb járatok úgymint V,T(hosszú),G,N(hosszú)mind kihullottak
-Több egyéb járat,pl.Cs,O,A,M megszűnt vagy csak hétvégén megy,
-az átkelőjáratok ritkultak,pl Siófok-Tihany tengelyen 2002-ben délelőtt óránként indultak a hajók,
-Szembetűnő,hogy az északi parti falvakról ma egyik irányba se lehet elindulni.Akali-Fövenyes szinte megszűnt,Révfülöpről kb.csak Boglárra lehet menni.
Aztán a hajóbeosztás is alakult,pl 2002-ben J volt a Bakony,K,B,L pedig vizibusz,a Lelle meg H.
Ma a J egy orosz,a másik három K,B,L,míg a H a Szigliget.A keleti medencében két vasaló kerülgette egymást(+a Beló)míg ma csak a Siófok megy ott meg a Szent Miki(ez szerintem racionális változás,a két katamarán túl volt méretezve.).
Átalakultak a kikötők is,azaz hogy több megszűnt:Zánka és Aliga kiesett,míg Akali-Fövenyes êpphogy megmaradt.
És végül:2002-ben június végén indult a főszezon,míg 2013-ban ez júli 13 volt.Idén valamivel jobb a helyzet de a júli 7 is késő...
Most elsősorban a 16 éves távlathoz képest néztem meg,de 2010-hez képest is vannak problêmák...