Bakancs4 Creative Commons License 2018.03.18 -1 1 45114

lazák voltak a csavarok,csoda,hogy egyáltalán működött szegény kis motor...szutykos is volt a blokk oldala...hasonlóval találkozott-e valaki???

 

A 45093-as hozzászólásomban feltett képeken szereplő fehér olajos habot verő Microcar Virgo volt ilyen . Amikor jelezte a tulajdonos a problémát akkor a tünetek alapján ilyesmire gyanakodtam , ezért felhívtam azt a kitől a kocsit vették . Ugyanis az előző tulaj az eladás előtt meggyűrűzte a motort ; én arra lettem volna kíváncsi , hogy milyen nyomatékkal húzkodták le a csavarokat , de nem tudta megmondani , a gyári szervízleírás pedig nem állt a rendelkezésére . Véleményem szerint aki életében egyszer csinálta ezt 10 >>> 50 Nm-es + 2x90 fokos játékot az egyhamar nem felejti el . Az a Microcar jó ha 500 km-t produkált a gyengén lehúzott csavarokkal .

Alaposabban vizsgálva a kérdést felmerül , hogy elég-e betartani a gyári előírást ( ami nem tartalmaz utánhúzást némi használatot követően ) vagy pedig ívfény véleménye a mértékadó , aki emiatt még beletúr a már összerakott és működő motorba .

Tegnapelőtt vittek el tőlem egy Erad Spaciat-t : tavaly lement a víz motorról >>> megfőtt >>> szétszedték , síkolták-gyűrűzték de aztán a szerelője leállt , hónapokig nem nyúlt hozzá . A tulaj elunta az újabb és újabb ígérgetéseket , megtalált engem , majd még várva újabb néhány hónapot a járgány hozzám került . Én összeraktam , visszaszereltem a motort a járgányba . Mivel innen másfél órai mopedautózásra lakik  és azon felül nagyon precízen leragasztottam a szelepfedelet annál a kocsinál nem tervezek utánhúzást -- jó lesz tesztkocsinak , meglátjuk mennyit bír ; remélem nagyon sokat .

Volt némi kaland ezzel a masinával , írtam róla a 45038-as és 45039-es hozzászólásomban . Végül elkészült , lábon hazaevickéltek vele . Komoly tanulsága az esetnek (ennek is ) hogy mindenképpen kell beépíteni a mopedautóba tágulási tartályt , mert a motorhibák jelentős része leszáradásból ered . Életem elő mopedautója (Ligier Ambra ) is így járt kétszer . a második alkalmat már nem bírta ki, tömítést kellett cserélnem , ha nem megy le róla a víz akkor elmondhatnám a motorról , hogy bontatlan .