Szerintem a személyautó forgalom fog jelentősen növekedni.
Most egy Nagyvárad-Győr Google Maps tervezés a 4-es útra 4:35-öt, az M3-ra 4:45-öt ír. Tudjuk, hogy előbbi nagyobb bizonytalanság (baleset, kamion, stb), cserébe olcsóbb. Az átutazó forgalomból aki csak meg a GPS után (vagy annyira fillérbaszó) már most is az előbbit választja.
Ha az M0-Törökszentmiklós szakasz megépül, akkor Szolnok felé kb 20-30 percet lehet faragni, ami már lehet hogy több személyautót fog errefelé terelni.
Ahogy nézem 2016-ban Jász-Nagykun-Szolnok megyében végig 13 ezer E/nap felett volt a forgalom, erre "csak" 2-3 ezer E/nap növekedés már simán lehet kritikus.
Amit szerintem viszonylag gyorsan meg lehetne építeni és segítene az alábbi két szakasz:
- Törökszentmiklós elkerülő 2*2 sávos átépítése és Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomópont megépítése
- Kisújszállás elkerülő 2*2 sávos bővítése és a végponti csomópontok megépítése
Utána meg jöhetnek a "fill the gap" projektek.