Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38984

Meglepő módon  őszön kezdték el építeni a választások előtt :)

 

https://mno.hu/gazdasag/indul-az-m4-es-autopalya-epitese-1192645

 

A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programja (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával – közölte a NIF.

Akkor még úgy tudtuk, hogy az EU is ad bele pénzt...

Erre a szakszra kicsit ferdítve szokták írni, hogy közel 4 milliárdos km autópálya...

De ez így sose volt igaz, mert van benne egy 2,3 középső rész, ami szinte "csak" a Tisza hídból áll.

A 3 szakasz együtt 29 km és 111 milliárd forint....

Az első szakasz 46,7 milliárd és 13,4 km ami 3,5 milliárd km díj, amiben bőven van műszaki tartalom 

13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint két csomópont és kilenc különszintű keresztezés lesz. + (u.i.:Zagyva híd)

A középső szakasz a Tisza hídas 32,6 milliárdért.... Valahol ott vana zagyva is, oda is kell híd,

gondolom az is benne van valamelyik szakasz árában...

Meg is van: Abony−Fegyvernek első szakaszát, ahol a Zagyva folyón egy híd is épül. 

A harmadik szakasz a "legolcsóbb"  32,6 milliárd forintért 13,2km  csak 2,5 milliárd...

Nekem mleginkább ez tűnik "túl" árazottnak, de lehet csak azért mert nincs kirészletezve a műszaki tartalom.

itt egy cikk, hogy miért is dárga avagy nem drága ez a 3 szakasz...

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/m4-es-mi-kerul-ezen-a-szakaszon-111-milliard-forintba-416533/

 

Itt írják, hogy majdnem németországi árak, pedig itt nálunk nincsenek is német bérek...

Ezt az érvelést sose értettem, mert azt gondolom, hogy egy autópálya építés költésegiben 5 max 10% a munkabér, a többi az anyag költség és a profit lesarkítva a költségeket.

 

 

Tudom, hogy lerágott csont, csak így vasárnap reggel reggeli után nagyon ráértem :)

 

Előzmény: hegyaljai3 (38983)