Hali.
Azt azért sejted, hogy majd mindegy télen vagy nyáron használod?
A búrának jobb persze a tél (feltételezve a nem dugóban állást), de belül a foncsornak majd mindegy, télen-nyáron ugyanolyan számára, fűti nem gyengén belül alapban is a motortér (80-100 fok melegen tuti megvan, de inkább több, cimbiék v8 motoron húst sütöttek :D, gondolj bele, maga a hűtővíz 100 fok környéke állandóan, ha ennyi a hűtőközeg, akkor mennyi lehet a többi) + izzó elölről a pár száz fokával. Az a 20-30 fok különbséget meg se érzi a technika pláne, hogy nincs légmozgás a búrán belül.
Ez a H4 nightbraker laser specifikációja:
Electrical data
Power input 75 W
Power input 68 W
Nominal voltage 12.0 V
Nominal wattage 60/55 W
Test voltage 13.2 V
Luminous flux 1650/1000 lm
Luminous flux tolerance ±15 %
Azaz 12 volton 60/55W
13.2 Volton!!!!!!!!!! 75/68W
Működési fesz pedig 14 felett, legalábbis nekem minden eddig használt suzukim 14.2-14.4 között hajtja meg az izzót (elvileg minden autón ennyinek kéne lennie tudtommal).
Ha 1.2 volt különbség hoz 13W különbséget, akkor 2 volt különbségnél mennyi lehet? Ha jól számolom ~73 watt jön ki, de nem biztos, hogy szabályszerűen növekszik a teljesítmény felvétele, ez a tompított szálon, refi 81w...
Ezért sem egy hűs fajta a nightbraker, de ezt simán el kell bírnia bármelyik lámpának.
H7-nél és újabbaknál nem ennyire durva a kiugrás, de ott is van bőven :)
És hogy legyen szó offroad-ról is:
Electrical data
Power input 100 W
Power input 80 W
Nominal voltage 12.0 V
Nominal wattage 100/90 W
Test voltage 13.2 V
Luminous flux 2900/1700 lm
Luminous flux tolerance ±15 %
Luminous flux tolerance ±15 %
14,2 volton ez megy kb 97, ha ezen adatok jók.
Belzebub, mit mondasz a levezetésre? Hadd ne keressem ki a tesztkommentet :D
áh, kikerestem, el van mentve levelezésben, elég jól tükrözi a leírtakat.
http://indafoto.hu/kozgab/image/25695855-c655d8a8/770681