"Nem arra írtál "nemet" nekem, hogy vétesz-e a Törvény ellen, amikor nem ölöd meg a paráznát.
A többi, amit nem tudsz... nem szelektálnak a Törvények, vagy igen? :)
Kérdezhetem egyszerűbben is: betartod a Mózes közvetítette törvényeket, vagy nem tartod be?
- erre nyilván egy "igent" , vagy "nemet" tartok méltónak. Vagy maradéktalanul be,- vagy pedig nem tartja be valaki - én így érzem korrektnek."
Nagyon jó kérdés, gratulálok. Ha igent mondok akkor lenne nagy látványosság:- Nézzétek az őrült szombatista kövel dobálja a miniszoknyás nőket-nagy tébolyában:)
Ha azt mondom nem, akkor máris a törvény megszegésével lehet vádolni.
Jézust pont ezzel a kérdéssel próbálták törbecsalni:
Ján 8
"1. Jézus pedig elméne az Olajfák hegyére.
2. Jó reggel azonban ismét ott vala a templomban, és az egész nép hozzá méne; és leülvén, tanítja vala őket.
3. Az írástudók és a farizeusok pedig egy asszonyt vivének hozzá, a kit házasságtörésen kaptak, és a középre állítván azt,
4. Mondának néki: Mester, ez az asszony tetten kapatott, mint házasságtörő.
5. A törvényben pedig megparancsolta nékünk Mózes, hogy az ilyenek köveztessenek meg: te azért mit mondasz?
6. Ezt pedig azért mondák, hogy megkísértsék őt, hogy legyen őt mivel vádolniok. Jézus pedig lehajolván, az ujjával ír vala a földre.
7. De mikor szorgalmazva kérdezék őt, felegyenesedve monda nékik: A ki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ.
8. És újra lehajolván, írt vala a földre.
9. Azok pedig ezt hallván és a lelkiismeret által vádoltatván, egymásután kimenének a vénektől kezdve mind az utolsóig; és egyedül Jézus maradt vala és az asszony a középen állva.
10. Mikor pedig Jézus felegyenesedék és senkit sem láta az asszonyon kívül, monda néki: Asszony, hol vannak azok a te vádlóid? Senki sem kárhoztatott-é téged?
11. Az pedig monda: Senki, Uram! Jézus pedig monda néki: Én sem kárhoztatlak: eredj el és többé ne vétkezzél!"
(Félreértés ne legyen, eszem ágában sincs magamat Jézushoz mérni)
Mát 18.
15. Ha pedig a te atyádfia vétkezik ellened, menj el és dorgáld meg őt négy szem között: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát;
16. Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet vagy kettőt, hogy két vagy három tanú vallomásával erősíttessék minden szó.
17. Ha azokra nem hallgat, mondd meg a gyülekezetnek; ha a gyülekezetre sem hallgat, legyen előtted olyan, mint a pogány és a vámszedő.