afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43974

Szia!

Akkor amikor a Daciát (pontosabban az eredetijét a Renault R12-est) tervezték már kötelező volt a motorban keletkező kartergáz visszavezetése a szívórendszerbe, emissziós okokból. Autótípustól függetlenül abban a korszakban a keletkező kartergáz kapcsán már gondoskodni kellett annak zárt rendszerben történő kezeléséről. A Dacián ez a T elágazó és a hozzá tartozó visszavezető csövek keresztmetszete (az egyikben kalibrált furatú szűkítő van) szabja meg azt, hogy mennyi kerüljön a karburátorba illetve mennyi kerüljön közvetlenül a karburátor alatti térbe a szívócsonkba vissza, újraégetésre.

Azonos funkciójú rendszerek más módon más korabeli autókon is megtalálhatóak már.

Kopott motoroknál szokták szabálytalanul kikötni ezeket a csöveket és a szabad levegőre kivezetni a kartergázt, mert a motor fullad, beállíthatatlan. Ha a motor jó, akkor ez a rendszer bekötve biztosít megfelelő motorműködést jó kipufogógáz emissziót.

Előzmény: szalaics (43972)