mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221667

M52-es motorról van szó ugye. INPA diag szerint ~94fokig megy fel a vízhőmérséklet városban (autópályán nem volt lehetőségem élő diagra). A felső vízcsőbe, ami a hűtőre megy, oda egy alumínium T-elággal be van téve egy gyári barna egyérintkezős hőszenzor a műszeregység számára, testponttal kialakítva természetesen. (...mert az M52-es kombinált vízhőfok jeladó nem alkalmas a műszeregység meghajtására, más az ellenállása és nincs már meg a kialakított menet a hengerfejben, ahová be tudnám tekerni a gyári szenzort). Szóval a barna jeladó tuti jó, klíma kamrában hitelesítettem, 5 fokonként mértem le az ellenállását. A T-elégban a testelése is rendben van, kimértem. Szóval ez a jeladó mutat menet közben 110-115 fokot. Nem csak a műszeregység szerint (jobbra lévő fehér vonal felett előtt és utána kicsivel), hanem multiméterrel kimért ellenállás szerint is. Hogy lehet hogy a motorból melegebb víz jön ki, mint amit bent mér az ECU jeladója az 1es és 2es henger közt?!

Műszeregységet is néztük, asztalon felmértük a mutatós műszer állapotát (kívülről többfordulatos potméterrel meghajtottuk), másik műszeregységgel is összevetettük, eltérést nem tapasztaltunk.

Új a termosztát, 92 fokos gyári Behr, direkt ezen jelenség miatt cseréltem. De előtte is pont ilyen volt a Vernet 88 fokossal. A hűtő tiszta és átjárható. Arra gyanakszom, hogy elégtelen az áramlása a víznek, nagyon le van lassulva, a vízpumpa lehet a ludas. Hűtő teteje forró, a visszatérő vízcső jóval hüvösebb, kézzel fogva bírom tartani. Lehet hogy a motor visszatérő hüvös víz miatt mér max 94 fokot, de még tekergőzik a hengerfejben és mire kilép onnan még összegyűjt 15-20fokot és ezt mérem a felső vízcsőben?! Majd megint van elég ideje a hűtőben lehűlni és újra kezdeni a folyamatot?
Ha viszont rossz az ECU kombinált jeladója és kevesebbet mutat (94fok) mint a valóság, akkor sem vagyok előrébb, mert a hűtési problémát az sem oldja meg, ha kicerélem a jeladót.

Mikor bekerült a motor (lassan két éve) végeztem rajta egy biztonsági vízpumpa cserét. A tavaly őszi Hődmezőrület óta kezdet szépen lassan, szisztematikusan feljebb csúszni a vízhőfokom. Ha minden igaz DOLZ vízpumpa került be, műanyag impellerrel (emlékeim szerint, legalábbis ebben reménykedem). Ezekről olvastam rossz véleményeket (műanyag lapátkerék), de azok mind többéves, több tízezret futott példányok voltak. Ez meg nincs 2 éves. Itt előfordulhat hogy a több hőciklus miatt elfárad a műanyag és a lapátkerék megtud csúszni a tengelyen, vagy elreped, eltörik pár lapát, kevesebb szállíthat, akár meg is szűnhet a szállítás! Erre utalhat ugye hogy fokozatosan lett egyre nagyobb a vízhőfok amit mérek és nem a műszeregység hülyült meg...
Ki kéne szedni a vízpumpát, megbizonyosodini, de nekem az víz le, hűtő ki.

 

Szóval eredeti kérdésem az áramlás megléte miatt volt érdekes, hogy akinek rendben van minden, melegszik-e a tágulási tartálya...

Kezdek minden jelre paranoiásan reagálni, eddig nem fogdostam a csöveket, stb. most meg minden jelre gyanúval tekintek rá...

Bocs a hosszúért, köszi hogy elolvastad!

Előzmény: Andriska318is (221666)