bp01 Creative Commons License 2018.01.25 0 3 38671

Nem azzal van baj, hogy Debrecen kap egy újabb elkerülőt (bár az M35 enné azért több lesz), vagy hogy végre Békéscsaba is elérhető lesz gyorsforgalmi úton. A sorrend és az átgondolatlan költekezés az ami fájó. Jelenleg az M4 lenne a legfontosabb fejlesztés. Nézhetünk akár forgalomnagyságot, akár baleseti statisztikát, akár elmaradott térségek megközelíthetőségét, minden szempontból prioritást élvezne ez az út. Nem más útfejlesztés rovására, hanem azok mellett kellene végig megépíteni. 

 

Sem a M44-es, sem az M35-ös nem fog számottevő forgalomcsökkenést eredményezni a 4-esen. Budapest-Békéscsaba viszonylatban most is az M5-44 a leggyorsabb és legjobb út, esetleg északra a 32-es irányába tartók fognak átterelődni a 46-osról, az M44-442-esre. Ott viszont amit nyernek az M44-en azt elvesztik Szolnok kb 13 km-es átkelési szakaszán. 

 

M35-ről már többször volt szó. +75 km, közben Abonyig (talán Törökszentmiklósig) megépül az M4. Vagyis az M35-M3 hosszabb, drágább és még nem is lesz gyorsabb. 

 

Természetesen fontos minden útfejlesztés. Csak a fontossági sorrenden van nézetkülönbség.