tomlabirt Creative Commons License 2018.01.20 0 0 81671

Üdv Urak!

 

Egy BXE motortódú 2006-os évjáratú Skoda Octavia Mk2 1.9 PD TDI boldog tulajdonosa vagyok.

Vagyis lennék, ha az alábbi 2 problémára magyarázatot találnék. Ezekkel kapcsolatban szeretnék Tőletek egy kis segítséget kérni:

 

  1. Az első probléma kb. fél évvel ez előtt kezdődött amikor elindulások előtt arra lettem figyelmes, hogy az autó alatt mindig volt pár csepp olaj a betonon.
    El is vittem hát szerelőhöz, aki elkezdte felderíteni az olajfolyás forrását, amely elsőre a vezérmű tengely szimmeringhez vezetett, majd tovább vizsgálva a dolgot 
    a problémának a gyökere hengerfejben volt. Ugyanis a PD elemek a rögzítési módjukból következően, nagy futásteljesítmény esetén szépen oválisra koptatták
    a fészküket, ezzel elnyírva az összes tömítőgyűrűt így átengedve alulról a nyomást fentre ahol a vezérmű tengely szimmering volt a leggyengébb láncszem és engedett a nyomásnak és megjelent kint az olaj.
    Hosszas mérlegelés (perselyezzük?, vagy esetleg csak tömítéscsere oszt jóvanazúgy? stb...) után úgy döntöttem, hogy akkor egy szívinfarktus lábon való kihordása mellett(nemolcsó de még sokáig szeretném használni az autót) cseréltetem a hengerfejet teljes szettben (vezérmű tengely, csapágyakkal stb...)
    Ez megtörtént, olajcserével mindennel ahogy azt kell.
    Ezután irány Horvátország, oda-vissza kb 2000 km tele 15%-os emelkedővel hosszú km-eken keresztül autópányán. 
    Hazaérve azt tapasztaltam, hogy ugyan kicsit lejtős udvaron állva az olajszintjelzőm világít. Hát sík terepen lecsekkoltam és tényleg épphogy nyaldosta az alső nívót az olaj, hát feltöltöttem a felsőig. (1l olaj ment bele, gyári castrol titanium stb...)
    Újabb kb 3000 km megtétele után megint bejelzett a szintjelző, bár itt már csak magyar autópályából jött össze ez a táv.
    Az autószerelőmnek ezt jeleztem aki azt mondta, hogy "a VW csoport erre a motortípusra a maximális elfogadható olajfogyasztásnak 1l / 2000km-t ír" 
    valamint, hogy sok a km az autómban, bár ez igaz is 224e km. De ennek ellenére kicsit sokallom ezt a mennyiséget.
    Ti mit gondoltok? Tényleg sok? Mi eheti az olajat? A motorblokkot alulról felülről körbenézve jelentős mennyiségű olajat nem találtam. Valamint a kipufogóból jövő füst sem kéklik.
  2. Most, hogy így beköszöntöttek a hidegek arra lettem figyelmes, hogy az üzemanyag fogyasztásom, kissé több mint az eddig megszokott
    Nyáron autópályán, óra szerint 150 km/h sebesség mellett közepes megpakoltsággal kb 200km-es távon az átlagfogyasztás olyan 6.2 - 6.5 l / 100 km
    Ez télen kb fél literrel szokott több lenni (bár pontosan ugyanakkora gumit használok, de ugyebár a hideg, valamint a gumi bordázottsága is más)
    Viszont most az átlagfogyasztásnál 8.5 - 9.0 l / 100 km-t láttam, és bár nem szoktam nézni, de átváltottam a pillanatnyi fogyasztásra és azt látom, hogy sík úton óra szerint 150 km/h sebesség mellett ilyen 9.5-10 l / 100 km-t ír a computer. Valamint az üzemanyag szint is érzékelhetően esik.
    Gondoltam üzemanyagra, de mindig ugyanazon a 2 kúton tankolok: Shell/OMV normal diesel, valamint most OMV premiumot beletankolva sem változott a helyzet.
    Akkor jött a VCDS-VAG kábeles "hátha valami hibakód vagy szenzor érték megmagyarázza" történet. 2 dolgot találtam gyanúsnak:
    Az egyik az az, hogy az Engine Cooling Temperature nem nagyon szándékozik fentebb menni mint 72C, hozzáteszem így már feltűnt az is, hogy a műszerfalon levő vízhőfok visszajelző sem állt be stabilan 90C-ra hanem olyan 80-85 körül billegett. Gondoltam biztos a termosztát folyamatosan nyít hát megvizslattam egyszer egy reggel a munkába induláskor, kicsit megmelegített motor (kb 70C) mellett a hűtő két csövét, de az egyik hideg volt a másik viszont meleg, tehát a termosztát még nem kapcsolt. Bár ez nem jelenti azt, hogy a megfelelő hőmérsékleten kapcsol. Egyébként mikor kell kapcsolnia? Hogyan lehet azt megvizsgálni, hogy tényleg akkor kapcsol-e? 
    A gyanús dolog a hibatárolóból jött:

    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Component: PTC-Element 0404 1 Fault Found:

    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective


    Elvileg ez a fűtőelem azt a célt szolgálja, hogy amíg a motor nem ad elég meleget a kabin fűtéséhez addíg ez az 1000W-os PTC elem segít elérni a kívánt hőmérsékletet.
    Akkor működik, ha a klíma be van kapcsolva, a külső hőmérséklet 5C alatt valamint a motor hőmérséklete pedig 79C alatt van.
    Én mindig bekapcsolt klímával szoktam télen is közlekedni (a párátlanítás miatt).
    A kérdésem itt az lenne, hogy ennek az elemnek a nem működése összefüggésben állhat-e a magasabb fogyasztással? Valamint milyen egyéb dolog okozhatja ezt?

Előre is köszönöm a segítséget!