Közben az egy évig tartó külföldi (Amerikai Egyesült Államok) munkája közben Fazekas Gergő is foglalkozott a bachtrack friss listájával. Ő is leszögezte, hogy mindezek csak a számok, nem átválthatóan azonnal esztétikai és más értékké, de azért csak olvassuk el, elemezgessük az egészet.
Megtettem és rögtön feltűnt a hegedűsök lsitája:
"A legaktívabb hegedűs a görög Leonidas Kavakos 52 koncerttel, de az első tízben ott van a magyar közönség nagy kedvencének számító amerikai Joshua Bell is, illetve Baráti Kristóf a többekkel megosztott nyolcadik helyen 40 koncerttel (fanfár, kalaplengetés)."
Én mint Baráti-fan, aki mindig megemlítem Kristóf fan-tasztikus játékát, nem hittem a számoknak, mert ismerve korábbi és a tavalyi fellépéseit is, túl kevésnek tartottam a 40 koncertet 2017-ben.
A pontosság érdekében az említett CCA honlapján futottam végig (a Lement Koncertek oldalán) , és az alábbit kaptam.
hó HAZAI KÜLFÖLDI
kamara/szóló versenymű kamara/szóló versenymű össz:
01 2 1 3
02 1 2 2 5
03 1 2 1 1 5
04 1 1 3 5
05 1 1 1 3
06 4 2 6
07 1 1
08 9 3 12
09 1 1 1 3 1 1 8
10 1 4 5
11 2 2 1 1 6
12 1 2 1 4
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
összesen: 16 3 7 14 6 17 63
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzéseim:
1. Lehet, hogy nem kap jelzést a bachtrack az összes koncertről?, de akkor lehet, hogy mások adatai sem pontosak.
2. A legtöbb koncertet eredményező kamarázás a kamarafesztiválokon való fellépésekből adódik: Baráti szerepelt Verbier-ben, Kaposváron, ahol természetesen beírtam a rendkívüli műsor keretében eljátszott 12 Vivaldi hegedűversenyt (A négy évszak), mert a szabadtéri ezer fős hallgatóság mellett is a legmagasabb színvonalon játszott, a színes képi háttér vibrálásától sem zavartatva. A budapesti kamara.hu alkalmával Baráti beugrott a megbetegedett Veronika Eberle helyett és a Pisztrángötös talán az egész fesztivál legnívósabb előadása volt. A listámban szerepel az a jótákonysági koncert is, amelyen Baráti két Bach-szólódarabot adott elő, töretlen színvonalon, a Budai Ciszterci Templomban.
A szólószonáták vagy partiták J. S. Bach és Bartók Béla művei voltak, utóbbi december 16-án a lehető legmagasabb szinten előadva.
3. Nem számoltam bele a Magyar Rádióban tartott műelemzést, pedig Péteri Lóránttal a legmagasabb szinten elemezték Mendelssohn csodás d-moll zongoratrióját (Várjon Dénes és Várdai István voltak a partnerek). Ha tételenként is, de közben a teljes művet előadták.
4. Szintén kimaradt a Vecsési Zeneiskola Bartók-Kontrasztok száma, pedig Kristóf ott sem adta alább.
5. Várdai Istvánnal hat alkalommal léptek fel együtt (kamaradarabokban, illetve a Brahms-kettősversenyben és Rózsa Miklós Variációs művében.
Összegezve: még ha a fent konkretizált három koncertet nem is számolom, Baráti 60 fellépése 50 %-kal haladja meg a bachtrack-ben olvasható számot. A többit nem ellenőrzöm, illetve nincs rá energiám, de ennyit megért ez a játék. Büszke lehet impresszáriója, mert talán mindhárom művésze a legfoglalkoztatottabb volt 2017-ben, és akkor hol van még játékuk színvonala!?
Barátit hallgatni kell, bárhol és akárhányszor! Én pl. 22 alkalommal hallhattamtavaly itthon és külföldön, és idén is igyekszem...