NAR Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38551

Tényleg ott van a 40-es tábla a Gázgyár utcára, szóval sikerült olyan állapotot előidézni, hogy egyik irányba 40-es, másik irányba 50-es korlátozás van az utcára. Ez a "hozzáértés" nem véletlen, a Záhony utcai kerékpárút utolsó (keleti) szakaszának is csak az egyik végére tették ki (hagyták ott?) a táblát, a másik végére nem.

 

Az említett anomáliát nem biztos, hogy értem, a kerékpárúton kint volt a macisajt mindkét irányból, tehát elvileg egyértelmű volt az, kinek volt elsőbbsége. Mondjuk a kerékpárút mellett meg fél méterre ott volt a zebra, ahol viszont a gyalogosnak volt elsőbbsége, ez tényleg hülye (bár gyakori) megoldás. Én azt a megoldást választottam volna, hogy a kerékpárutat a Gázgyár utca felé az Angel Sans Briz úton keresztbe vezettem volna, aztán onnan balra már lehet menni kerékpárnyomon pár 10 métert a Gázgyár utcában. Illetve meghagytam volna a zebra melletti átkelést is azoknak, akiknek a Záhony utca jó. A Gázgyár utca felől meg a kerékpárnyomot vezettem volna fel a kerékpárútra (ha már nem építették át az egész Angel Sans Briz utat úgy, hogy kerékpársáv legyen rajta végig). A jelenlegi megoldás (két útkeresztezés, kétszer kell várni) nem túl vonzó.

 

Egyébként ha jól értem, most lámpahiba esetén a kerékpárosoknak lesz elsőbbségük a (nagyforgalmú) rakpartról a (nagyforgalmú) Szentendrei útra menő forgalommal szemben. Nem mernék nagy összegben fogadni arra, hogy ezt az elsőbbséget az autósok 10%-ánál többnek sikerülne megadnia...

Előzmény: hbe (38550)