kristoof Creative Commons License 2018.01.08 0 0 50660

VEKE:

 

Nem zörög a haraszt...
Fut a bank a pénze után, ez legyen az ő baja, de a BKV-nak nem kellene gyanús buszokat átvennie, és eljátszania egy rosszul vezetett cégcsoport (ideiglenes) megmentőjének szerepét. Ez a cég eddig a következőket tette a BKV-val:
- megakadályozta 75+75 db Solaris csuklós megvásárlását
- teljesen érthetetlen módon nem akart 35+115 db csuklós buszt szállítani, pedig a tendert megnyerte
- a szállított 20 db elektromos midi busszal folyamatos problémák vannak, jó ha a fele üzemképes. A kocsik valószínűleg súlyos konstrukciós problémáktól szenvednek, hamarosan lejár a garancia, nem tudni mi lesz a sorsuk. A gyártó cég semmilyen kötbért vagy felelősséget nem ismer el
- újabb 20 db ilyen elektromos midit akarnak a BKV-ra rásózni, miközben az előzőek üzemeltetése sem megoldott
- a PKD konstrukcióban szállított buszokkal kapcsolatban (ezek legalább jó kocsik) történt csúszásokkal kapcsolatos kötbérigényeket a gyártó cég nem ismeri el így a BKV azokat nem tudja érvényesíteni
- a BKV - mivel a kocsik azért jók - szeretett volna még a PKD konstrukcióban a lehetséges opciókkal élni, de a gyártó cég a BKV leveleire hónapok óta nem válaszol
- kierőszakolták, hogy a Volánbuszos 180 db csuklós - amelyre igen érdekes módon szerződtek le - első harminc darabját a BKV kötelezően vegye át, helyezze előre letétbe a vételárat, majd szerelje össze magának. A BKV egyelőre nem tud vagy nem akar ellenállni a nyomásnak. De az igazság pillanata előbb vagy utóbb eljön, mert vagy a papírokból, vagy a kocsikból ki fog derülni a simli. Legkésőbb ott megálljt kellene parancsolni az ügyek folyásának.

Mészáros Csaba cége buszt gyártani tehát nemigen tud, egy valamit viszont igen. Perrel fenyegetőzni, ha egy sajtótermék megírja a sztorijukat. Persze eddig ilyenre nem került sor, pedig milyen jó lenne, ha egyszer eskü alatt kellene vallaniuk...

Január 5-én érkezett meg az első váz a BKV kelenföldi garázsába.