Nem tudom mennyire releváns még, de ha már erre jártam, gondoltam beleugatok.
A hidegindítás után felpörgés, majd leállásnak két oka lehet:
1. eltűnik a benzin az úszóházból, mert
- túl sokat állt az autó (saját tapasztalat alapján kb. 1 hét alatt ürül ki. Ha a szellőztető szelep nem zár, akkor akár 1 nap alatt is)
- nem zár a szellőztető szelep
- az AC pumpában a golyós szelep elengedi a benzint (ilyenkor indításnál az első pár másodpercben levegőt pumpál benzin helyett)
2. görbe a karburátorfedél
Az elsőt könnyen kizárhatod: indtás előtt kézzel felpumpálod az AC-t. Ha így nem áll le első indítás után, akkor az első eset van, eltűnik a benzin.
Ha ezután is leáll, akkor a második eset van. Ilyenkor le kell venni a légszűrőházat, a benzincsövet lehúzni a fedélről, és a fedelet levenni a karburátorról. A fedél felfekvő felületének tökéletesen síknak kell lennie, ezt egy tolómérő szárával, vagy fém derékszögelő ráfektetésével lehet ellnőrizni. Általában (mindig) a fedél a közepénél felpúposodik, ennek okáról megoszlanak a vélemények, mindenesetre javítható.. annak, aki csinált már ilyet. Egy megfelelően nagy satu kell hozzá, amibe be lehet fogni a fedelet és fokozatosan rá-ráhúzva ki lehet egyenesíteni. Megint saját tapasztalat: 3 fedélből 2 ilyenkor elreped, de 1 kiegyenesedik. Persze ha találsz új fedelet valahol, az is megoldás, bár erre igen csekély az esély.
Írtad, hogy Pécs környéki vagy. Keresd meg Mackos-t vagy Lakatosékat, hátha tudnak neked segíteni ebben. Bár ha amúgy is a végét járja az autó, akkor gondolom ez a legkisebb gond.. :)