etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -3 0 229023

> Nem biztos. Biciklin sokkal többet számít, hogy egy hibát meg tudsz-e javítani/javíttatni útközben is, vagy sem. És ahogy távolodsz Budapesttől illetve a nagyobb városoktól, egyre kisebb az esélyed arra, hogy egy hidraulikus tárcsaféket meg tudj javíttatni egy szervizben, míg egy bowdenes felni- vagy tárcsaféket gond nélkül. (V-fék esetén még a fépofa se lehet gond)

 

Vidéken talán nem járnak autóval? Ott már a bowden kiszorulóban, talán kézifékben, gázpedálban sem használják már.

Sőt, még az olyan szuper konzervatív ágazat, mint a vasút is áttért, a MÁV épp most épít át ősrégi tuskós fékes személykocsikat tárcsafékesre, mert annyival erősebb, megbízhatóbb, gondozás mentesebb és tartósabb, akár 900 ezer km-t elmegy - pedig ott aztán a zúzott kőtől a hótorlaszon át a vécéből potyogó anyagig mindennel találkozik a vágányok között a tárcsa!

 

Éppen a felnifék az ami a biciklin megeszi a kereket vagy a gumit és telibe kapja a koszt, sőt a szilárdsága is kívánni valót hagy maga után. A tárcsafékeknél a kétszeres agyon fékerő átvitele miatt még a villák és a kerekek is erősebb kialakításúak, ez is a biciklista érdekeit szolgálja.

 

Haladni kell a korral, ma már a versenyeken is cirkuszi karaván kíséri a mezőnyt, nem magukra tekert pót gumikkal adják elő a Michelin-babát a versenyzők. Megszűnt az önellátás realitása, meg hogy fixivel menjünk világkörüli túrára, mert akkor nem romolhat el a váltó. Sőt, úgy tudom 2018. tavaszára ígérik a piacra a vajpuha hidraulikus váltót, az elektromos váltó szettek várható UCI betiltásában reménykedve (mivel az zavarná a nagy mumus rejtett motorok felderítését).

Előzmény: Friczy (229020)