A.G.S. Creative Commons License 2017.12.27 0 0 33561

Pontosan milyen autóról és motorról beszélünk?

Ha rángat, az sokféle okból lehet egy karbisnál, de maximum három: -nincs kompresszió, nincs üzemanyag, nincs gyújtás. Ezeket kell kiszűrni logikusan visszafelé haladva.

-Gyújtást egyszerű ellenőrizni, le kell húzni a gyertyakábelt egyesével és indítózni. Ha minden hengernél van szikra, akkor a gyújtás rendben.

-Üzemanyag: ez már egy kicsit nehezebb... Elsőként a hiba jelentkezésekor azonnal leállítani az autót, majd egyesével kiszedni a gyertyákat és ellenőrizni a színűket. Őzbarna jó. Világosabb, esetleg fehér: nincs üzemanyag vagy kevés. Fekete, kokszos, olajos, benzines: Túl sok az üzemanyag, nincs gyújtás, olaj kerül a hengerbe. (A gyertyát drótkefével le kell tisztítani.) Ha minden hengerben egyforma a szín, de rossz, akkor biztos hogy az üa ellátás nem megfelelő (gondolom nem hengerenkénti karbid van).

 

Ha a rángatás gyorsan egymásután jelentkezik, akkor a gyújtás hiba a valószínűbb. Ha ritkábban, vagy gázadás nélkül a motor leáll, akkor eltömődött fúvóka. Ebben az esetben a legbiztosabb megoldás a teljes üzemanyag rendszer tisztítása, beleértve a tankot és az üa szűrőt is, ez utóbbit legjobb cserélni, pár forint csak. A fúvókákat ki kell szedni és jó alaposan szemügyre venni, mert lehet benne réz oxid, amit nem lehet kifújni, csak kipiszkálni, pl. egy tűvel.

 

Hidegen tökéletes, melegen leáll? A szivató plusz üzemanyagot ad amikor még nem üzemmeleg a motor, tehát amikor kikapcsol, kevés az üzemanyag. Eltömődés, vagy üa szivattyú hiba.

Ingadozó alapjárat: gyújtás típusát kéne tudni. A Bosch-ban van egy röpsúly ami az előgyújtást szabályozza, meg persze a hall jeladó. Ezek is lehetnek rosszak, vagy rosszul van beállítva az előgyújtás. De lehet gyújtásmodul vagy trafó is. Nehéz kideríteni, ha nincsen csere alkatrész.

 

Előzmény: gabesz.mi074 (33558)