batar1987 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 44264

Azt hiszem, ez még nem volt:

 

http://szigetszentmiklos.hu/index.php?p=news&act=show&cid=3134

 

Megkezdődött a H6 ráckevei és H7 csepeli HÉV fejlesztés előkészítésewszm - 2017. 12. 10.A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása a HÉV fejlesztési projektről.

A Kormány a 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozattal döntött arról, hogy a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fejlesztési beruházások előkészítése kezdődjön meg. A kormányhatározat alapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2016. április 29-én elrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) részére a H6-os és H7-es HÉV fejlesztések előkészítését, majd 2016. december 23-án az NFM és a NIF Támogatási Szerződést kötött a projekt megvalósítására és finanszírozására.

A megrendelő NIF 2017-ben nyílt, közbeszerzési eljárást írt ki a fejlesztési projekt megvalósítására. A NIF a „H6-os ráckevei és H7-es csepeli hév fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítése" tárgyú tervezési feladatra a nyertes konzorciummal (Trenecon Kft., Utiber Kft., Főmterv Zrt., Infraplan Zrt.) 2017. július 31-én írt alá szerződést.

A szerződés értelmében a tervező feladata, hogy a két HÉV vonalat együttesen vizsgálva megvalósíthatósági tanulmányt készítsen 2018. január 27-ig. Ezt követően a szerződéses határidők szerint a H7-es HÉV vonalra engedélyezési tervek fognak készülni 2018. augusztus 25-ig. A H6-os HÉV vonal engedélyezési terveinek elkészítését a jelen tervezési szerződés nem tartalmazza.

A Kormány a 1655/2017. (IX. 13.) Korm. határozattal döntött a ráckevei HÉV vonal fejlesztésének engedélyezési terveinek elkészítéséről és forrásáról. A H6-os HÉV engedélyezési terveinek elkészítésére vonatkozó kiírásra a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését (2018. január) és a további szükséges döntések meghozatalát követően kerülhet sor.

Jelen tervezési fázisban a budapesti H6-os ráckevei HÉV és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásához megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készíteni. A tervezésben változatelemzés készül mind a lehetséges üzemmódokban, mind vonalvezetésben. Üzemmód tekintetében vizsgálat alatt szerepel a jelenleg is alkalmazott gyorsvasúti üzemen túl a villamos, valamint a nagyvasúti üzem is. Ezzel összhangban a leendő járművek paraméterei is kidolgozás alatt vannak. A nyomvonal vezetésének változása érdemben a Közvágóhíd térségétől északra merül fel, az agglomerációban a vonal vezetése jellemzően változatlan marad, egyes megállóhelyek elhelyezkedése felülvizsgálatra kerül az időközben megváltozott viszonyok miatt.

A tervezés eredményéről a megvalósíthatósági tanulmány lezárását követően, 2018 elején várható részletes információ.