chunter Creative Commons License 2017.12.08 0 0 278005

A leggyakoribb hibája a Bosch injektornak a tekercselésének a szar forrasztási minősége, vagy annak rögzítése, mivel szinte mind tönkremegy. Mivel ez egy belső kontakt hiba, ezért elég szélsőséges skálán mozoghatnak a tünetek is. Szervízkönyvet ha előveszed, akkor az első és legegyszerűbb kimérni az injektor csatlakozókat. 20 fokon mérve 0,5-1,5 Ohm közt kellene lennie. Ha ettől jelentősen eltér akkor kis zokogás után mehet a kukába. Én kettőt hajítottam már el. Még az utángyártott ára is horror 30-35körül ment amikor én néztem, és az is fos. Ugyanakkor a régi swiftek is ugyanúgy központi befecsisek voltak 96 előtt mit utána (ráadásul az 1.0 és az 1.3 ugyanazzal az injektorral van szerelve), de még DENSO rendszerű befecskendezővel, ami érdekes módon SOSE ment tönkre. Legalábbis én még nem hallottam ilyet. Pont emiatt töredéke az ára a bontott Boschnak. A 96 előtti és utáni motor nagyon hasonló, az injektor paramétereit nem módosították, csak a beszállítót, így tökéletesen működik mindkettő injektor bármelyik injektoros swiftben. Igaz kell hozzá faragni, de semmi olyasmit ami ne lenne megoldható. Továbbra se értem, hogy egy kontakthibás befecskendezőt hogy lehet módosított üzemanyagnyomással működésre bírni, úgy hogy az tartósan jó lesz.

Többek közt pont az általad is leírt sztori miatt szerelem én az autóimat, nyilván ez mindenkinek nem opció, nekem amolyan hobbiféle is. Mindezek ellenére nem vagyok szerelő, így az ismerősödnek megadnám egy olyan szerelő elérhetőségét, aki barátságos áron, kb. 20p alatt kicseréli neki Densora ahogy kell. 

Amúgy meg nem vagyok se guru, se szakértő, de ezt a témát párszol körbetáncoltam és nem csak a monitor előtt, hanem gyakorlatban is. Ha tényleg érdekel, akkor küldök privátban egy albumot az átalakításról. 

 

Előzmény: r.jozee (277998)