Hepci Creative Commons License 2017.11.23 0 0 63403

Abban az ár- és minőségi kategóriában, amiben BZoli mozog, és ahová törekszik, a kontextus legalább olyan fontos, mint maga a termék. Tehát fontos neki, hogy megtudjuk, hogy terroir, kíméli a környezetet, szorgalmasan bogyóz és terméskorlátoz, élhető világot teremt a melósainak, repkednek a pávaszem lepkék az ültetvényben, stb. A történet jó esetben teljesen igaz és egy 4500 forintos palackban ölt testet, aminek a szimpla beltartalmát egy átlagos képességű fogyasztó k. nehezen tudná megkülönböztetni egy kissé nagyobb, vagy pár év lemaradásban lévő termelő 3-3500 forintos palackjától. A fogyasztók kifinomult ízlésű környezettudatos gurmék, a bor világában valami fennköltséget érző jól szituált fiatalok.

Ez az üzleti modell élesen szemben áll azzal a világgal, amiben termés 20 t/ha, hetente változó munkahelyű, be nem jelentett hugyos józsik szedik le éretlenül a szisztemikus szerrel 12-szer lenyomott szőlőt, majd átadják a cég vegyészeinek. Itt nincs történet, a palack valami diszkont vagy hiper polcán bukkan fel, 800 forintos áron. A fogyasztók többsége 1szerű ember, nem ritkán pénzzel még viszonylag rendelkező, de igényekkel nem rendelkező, minden egyes zöldséget külön nylonzacskóba burkoló tahó.

Előzmény: Jocó0423 (63399)