Bieux Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92160

Még márciusban kijött a 2012-es lagosi MD katasztrófa jelentése. Bocsi, ha volt, én nem láttam itt:
http://avherald.com/h?article=4508fb60
Kettős hajtóműhiba, de mégis nagyrészt azon ment el a dolog, hogy favágók ültek a pilótafülkében.
Röviden és laikusan: egy 2003-as bulletint nem hajtottak végre, ami a hajtómű üzemanyagrendszerét érintette. Emiatt a gyengébb kivitelű csövek tönkrementek, össze-vissza hajlottak, szivárogtak. Ez a hiba a katasztrófa előtt egy évvel kijött a társaság egy másik gépén (5N-SAI), akkor időben visszafordultak.
Itt nem, 17 perccel a felszállás után látták, hogy nem megfelelő a bal hajtómű tolóereje, később, hogy nem reagál a hajtómű, megint később hogy elveszti az erejét. Egyik se volt elég a visszaforduláshoz, nem is jelentették. Checklistet nem olvastak, fo javaslatát,hogy szóljanak egy mérnöknek, a cpt visszautasította. Megközelítést normál módon, ráhagyás nélkül hajtották végre, nem úgy, mint akit egy hajtómű tart a levegőben. Finalen a jobb hajtómű is köhögni kezdett, ugyanabból az okból. Ennek ellenére checklist itt se volt, már látszott, hogy a jobb hajtómű se lesz rendben, ennek ellenére korán kiengedték a futót és a fékszárnyat, amikor a tolóerő teljesen elszállt, még növelték is a fékszárnyak állásszögét.
És innen már nem volt vissza... Ha valamit rosszul írtam, javítsatok.