Kis ukrán hadiipar.
Botrány botrány hátán. Az ukrán hadsereg korrupt tisztjei miatt hatalmas károkat szenvednek. Vadi újként vásárolnak leírt ócskavastelepről visszahozott motorokat a saját tankjaiba. Idén szeptemberben 35 ukrán gyakorlatilag újként ("teljes gyári" felújítást kaptak) átvett T-64-es tank ment tönkre egy hadgyakorlaton.
De nem ez a legjobb sztori.
30 pakisztáni tank 2016-ban vásárolt ukrán motorja a szar minőségű ukrán motorolaj miatt ment tönkre pár nap alatt. Az "Азмол Гарант" márkájú tank motorolajat az ukrán "Агриноле" gyártja, de ők göbbelsz gyerekkori koponyájára esküsznek, hogy sosem szállítottak motorolajat Pakisztánba márpedig egyedül ők jogosultak ezt a motorolajat gyártani. De akkor honnan szerezte az állami "Ukroboronexport" a pakisztániaknak szállított olajat? Hát egy "Ариан" nevű ukrán cégtől, amely gyakorlatilag licensz nélkül gyártja a hamis szar minőségű "Азмол Гарант"-ot. Ráadásul a szar minőségű ukrán hamisítókat már többször feljelentették az ukrán hadügynél, akik ennek tudatában választották a céget a pakisztánba a motorokkal együtt eladott 200t hamis motorolaj beszállítójául.
Most jön a poén. Az ukrán állami kereskedőcég azért vette a hamis szar olajat az "Arian"-tól, mert ők kétszer annyit kértek érte, mint az eredeti gyártó a jó minőségű olajért. 160.000 hrivnyát fizettek tonnánként az eredetit gyártó cég 80.000 hrivnyás ára helyett.
És bár porosenkó hangzatosan azt ígérte, hogy levágja a kezét annak aki a hadseregtől lop a legkorruptabb katonai vezetők és alárendeltjeik látványosan érinthetetlenek.
https://112.ua/politika/poroshenko-nikomu-ne-pozvolyu-vorovat-v-armii-inache-ruki-otrublyu-415589.html
http://www.pravda.com.ua/rus/news/2017/09/8/7154458/
https://diana-mihailova.livejournal.com/1214908.html
A pakisztáni és ukrán tankok után a cehhet meg majd állják az ukrán adófizetők (már ha létezik ilyen állatfaj).