VéPeti Creative Commons License 2017.11.07 0 0 57090

Húha, asszem kicsit kevered a szezont a fazonnal. Ha ilyen egyszerű lenne kiszámolni a hálózati oldalon jelentkező fogyasztást, hogy az akku oldali (kb. DC28-30V), 25kWh/100km-t összeszorzom az 1000km-rel, és abból megkapom az AC fogyasztást...

A fogyasztást akku oldalon egyébként 15kWh/100km-rel kalkuláltam, ami a spritmonitor.de szerint is egy jó közelítés. Igen tudom, a VW konszern 300km-t hazudik, de maradjunk a 36kWh/15kWh=240km-nél. Ez akkor havonta mondjuk 4 töltés. Most jön az, hogy otthonra milyen töltőt veszel. A gyárilag tartozék 3.6kW-ost, vagy a 7.2kW-os 2 fázisú wall boxot. Innen már csak egy kis guglizás, hogy melyik mennyi idő alatt tölti fel az akkut 0-ról 100%-ra, és máris kész az eredmény, ami nálam olyan 250kWh-ra jött ki.

Persze tudjuk, hogy általában nem 0-ról töltünk 100%-ra, meg az energy recovery 4-5kWh-t visszatermel 100km-erenként, meg ingyentöltőzhetünk még egy ideig, pártunk és kormányunk által adományozott 3000 db-bal felduzzasztott töltőállomásokkal országszerte (melyek ingyenessége és jövedéki adómentessége kábé a szaldóval együtt fog megszűnni), de ezekkel nem számoltam.

 

ui.: többször hajtok greengo-s e.up-okat, amelyen telente nem ritka a 23-25kWh/100km fogyasztás. Persze tudjuk, hogy azokat a vasakat nem kímélik a tisztelt bérlők.

Előzmény: bananatree (57084)