Balázs1a Creative Commons License 2017.11.03 0 0 33159

"Komlóról Dombóvárra 25 fő, Sásdra 24 fő ingázik.

Ebben benne van mindenki.

[...]

Ha óránként járnak a vonatok vagy buszok akkor se lesz több utas."

 

Helyes ez a következtetés? Ha az ingázás két pont között tömegközlekedéssel nem megoldható (beleértve azt is, ha az egyik irányban lenne is alkalmas eljutási lehetőség, de már visszafelé nem, beleértve azt is, hogy sokaknak két társaság bérletét is meg kéne venni, hogy igen nagy alkalmazkodással talán tudjon tömegközlekedni), akkor az ingázás nem valósul meg, és a jelen időben mért (mérhető) adatok erre vonatkoznak. Ez (a korábban betett adatsorral együtt) nem az utazási szándékról szól. (És a személygépkocsi se mindenkinek alternatíva.)

 

Számomra érdekesebb annak megfigyelése, amit a nem közforgalmú "világ" lép ilyen helyzetben. Amikor cégek / gyárak elindítják a szerződéses járataikat olyan viszonylatban, ahol közforgalmú járatok nem vagy csak ritkán közlekednek, és pillanatok alatt megtelik sokszor nem is csak egy busz. Iskolajáratokra ugyanez igaz, bár pont Komló környékén kevésbé vagyok tisztában a helyzettel.

 

Bár egy félig off észrevételem van, kiemelkedően sok komlóit látok messzebbi területek munkásszállóin, kiemelkedően sok komlói jelentkezett bv-s dolgozónak az ott "épülő börtön" hírére, vagy éppen határvadásznak...

Előzmény: trizs77 (33153)