loganos Creative Commons License 2017.10.31 0 0 14605

Nem egész 1 hét és nekem is lesz webasto thermo top evo 4 diesel álló fűtésem.
Minél többet olvasok, kérdezősködök ismerősöktől, annál több plusz dolog jut eszembe :) Remélem nem megyek senkinek az agyára vele, ha még választ is kapok, az köszönöm.


-Többen is azt mondják, nekik van egy plusz akkumulátor automata leválasztó kapcsolóval (járó motornál meg vissza kapcsolt, és ezt is tölti a generátor), és az állófűtés erről megy. Így biztosan nem merül le az indító akkumulátor. A villamos fogyasztásra én is rákérdeztem a beszerelő műhelyben, azt mondták a 72Ah-s akku bírni fogja az 1 felfűtési ciklust. Eléggé zavar azonban, hogy ennél az Euro6-os 1.5DCI-nél a motorvezérlő alig ad gerjesztést a generátornak, ha nem mennek a villamos fogyasztók általában kb. 12-13V között tartja (van egy fesz. mérőm beépítve), de láttam már 12v alatt is, motorféknél meg felmegy majdnem 15V-ra. Szóval gyakran egész napi kocsikázás után sincs teljesen tele az akku, a töltés vezérlését pedig a gyári diagnosztikai műszerrel sem tudom feljebb állítani :( Otthon még csak ráteszem a csepptöltőt, de máshol szívás lenne a lemerült akku.

 

-Azt mondták, hogy van akkumulátor felügyelete az álló fűtésnek, merülés esetén lekapcsol. Ez hány V-nál van? Sok modern autóban az önindító 9V-al is vidáman pörög, de 10V alatt az elektronika meg kevesli, nem indít.

 

-Ha a kályha akku merülés miatt lekapcsol, akkor a vízszivattyúját még működteti egy darabig? Nem lenne túl praktikus, ha minden megfőne.

 

-A kályha kipufogó csöve kb. hány fokra melegszik üzem közben? Eddig még egy autót sem láttam leégni ilyen miatt, de nem túl bizalom gerjesztő, hogy sok autónál közvetlen a műanyagok mellett van. Ráadásul ez enyémben elég közel lesz a kormány szervó olajtartálya is. A cső gondolom ki lesz vezetve a kályha alatt valahol a föld felé. A meleg levegő azonban felfelé száll, az autó alja meg a lökhárítótól a tűzfal vonaláig fullon műanyaggal burkolt.