centaurfoto Creative Commons License 2017.10.27 0 0 154999

Sziasztok!

Tudna nekem segíteni esetleg valaki, egy PCV szelep működésével kapcsolatban? Mellékletem egy rajzot. Ezen jelöltem a karter gáz keringések általam feltételezett útját. Nem tudom helyes, ez így? Ebből adódna a kérdésem is. Ha jól értelmezem, akkor a karter gáz a kis tartályba érkezik, majd ott gondolom kicsapódik a trutymó. Innen felfelé távozva visszatér a levegő rendszerbe és az olaj betöltőhöz. Lefelé pedig (gondolom én) a kicsapódott cucc az olajteknőbe megy. Az olajteknő felől, visszafelé is érkezik valami esetleg? Nagy hiba Saabiéknál az olajsár. Valószínű, hogy ennek a PCV rendszernek módosításával próbálták ezt a hibát kiküszöbölni. Viszont itt az összes kicsapódott retek, visszajut a rendszerbe. Nem lenne esetleg nagyobb értelme, ha gondozást is igényel, egy üríthető olaj lecsapató beszerelése? Már abból kiindulva,  hogy you-tube videókon 1000-1500 kilométerenként összejön kb. 4-5dl. vizes lötty. Illetve, ha ez jó megoldás lehet, hogyan kell bekötni, hogy az 100%-ban működőképes legyen?