"hogy az infrastruktúra miért olyan, amilyen."
Mert Magyarországon autópályával lehet választást nyerni. A vasútból az emberek - kampány szinten - csak azt értik meg, ha valamelyik kormány bezárja a mellékvonalakat, a másik meg újranyitja. (Hogy helyváltoztatásra alkalmatlan módon nyitja újra, az már nem érdekes).
Ilyen mérvű vasúti infrastruktúra-fejlesztés is csak az EU ingyen pénz miatt van. (ez meg is látszik a vágányzárakon, hogy melyik szereplő a legerősebb).
A MÁV és a MÁV-Start élére odatettek olyan vezetőket, akik elsődleges feladata a kiadás kontrollálása (ami egy bizonyos mértékig helyes). A vasút azonban drága dolog. Ennyi pénzből ilyen vasút van - ha elfogynak az EU támogatások, akkor még ilyen sem.
Nyilván van hozzáállásbeli negatívum is a rendszerben, de a hozzáállás a felépítmény- és kitérőcseréhez kevés.